Byggesett av DC-7C

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
Den franske produsenten F-RSIN har nettopp gitt ut et plastbyggesett av DC-7C i skala 1/144. koster €25.00. Bilder på F-RSIN hjemmeside.

Ruben, du tar kontakt med Jennings så kanskje vi får noen SAS-dekaler til denne utpå nyåret!

Veldig bra. Selv har jeg det gamle vakuum-settet i 1/72 liggende, men F-RSIN sitt er utvilsomt lavthengende frukt i sammenligning, både hva innsats og krav til plass angår. Støtter forslaget om å få tatt frem drager til dette formålet. :)

Hei Stein,Jeg bestilte ett sett med adresse Jennings igår.... Men han
trenger bilder også, så hvis dere sitter på noe, bare send
dem til rhusberg@online.noHappy modelling,
Ruben

Har ingen bilder selv, men det finnes vel noe å oppdrive på nettet. Kanskje Olebno har noe? 7'ern fløy jo endel på Bodø.
F-Dcal her noe laserprintet, men det er plundrete og så mangler de den tynne, røde pinstripe'n som delte det hvite og umalte metallet forover til radomen.

Inte särskilt bra bilder men några svart-vita från perioden 1959-1961 från Bromma , LN-MOE/SE-CCB/SE-CCC/SE-CCD/SE-CCE

Attachments

• LN-MOE.jpg
    LN-MOE.jpg
    146.1 KB · Views: 96
  • SE-CCB.jpg
    SE-CCB.jpg
    157.6 KB · Views: 94
  • SE-CCC.jpg
    SE-CCC.jpg
    145.3 KB · Views: 90
  • SE-CCD.jpg
    SE-CCD.jpg
    161.3 KB · Views: 90
  • SE-CCE.jpg
    SE-CCE.jpg
    118 KB · Views: 86
Har ingen bilder selv, men det finnes vel noe å oppdrive på nettet. Kanskje Olebno har noe? 7'ern fløy jo endel på Bodø.
F-Dcal her noe laserprintet, men det er plundrete og så mangler de den tynne, røde pinstripe'n som delte det hvite og umalte metallet forover til radomen.

Jeg har heller ingen bilder selv, men det finnes scrapbooks fra SAS Bodø som kan ha noe nyttig. Skal sjekke på stasjonen til uka. Førøvrig viser et tidlig bilde av LN-MOB at teksten over døren da var "First over the Pole" og at LN-MOB på skroget var plassert "ett vindu" lengre bak. (Side 73 i Åke Hall's bok).

Ett par tidiga SAS PR-bilder

Attachments

• skanna0002.jpg
    skanna0002.jpg
    70 KB · Views: 29
  • skanna0003.jpg
    skanna0003.jpg
    82.6 KB · Views: 31
Flotte bilder av en flott flytype! De fløy jo hit til Tromsø mye de første årene etter åpningen av flyplassen, men det var desverre noen år før min tid. Interessant det bildet av LN-MOE "Reidar Viking". Der er skrevet over vikingnavnet i rød skrift " Los Angeles- Stockholm World Record Holder". Ser ellers av bilder på nettet av den godeste "Guttorm Viking" LN-MOD, så fikk dette flyet mot slutten av sin karriere teksten "Round the world record holder". Her også i rødt, på dette flyet plassert littegrann lengre bak.:)

Back