Byggeår på fly

C130

ScanFlyer Gold
Byggeår på fly

Hei :-)
Finnes det noen plass man kan finne byggeår eller leveringsdato for fly når man har reg.nr?

Re: Byggeår på fly

På SAS fly kan du se det på plaketten som er i dør rammen når du går ombord.
Der står serienummer, eier, byggedato etc.
Liten sølvplate i toppen av rammen.

På SAS fly kan du se det på plaketten som er i dør rammen når du går ombord.
Der står serienummer, eier, byggedato etc.
Liten sølvplate i toppen av rammen.

På DC-9 byggedato ja men inte eier .

På 737 inte byggedato.

På DC-9 byggedato ja men inte eier .

På 737 inte byggedato.

På de 2 737 maskinene jeg fløy i dag stod det byggedato ( måned og år )
DC er jo utfaset for mange år siden, så den husker jeg ikke. Men du har nok rett der ja.

På de 2 737 maskinene jeg fløy i dag stod det byggedato ( måned og år )
DC er jo utfaset for mange år siden, så den husker jeg ikke. Men du har nok rett der ja.

Har aldrig sett månad/år på 737-skyltar , vilken skylt såg du det på och vilken version av 737 (se exempel på 737 skylt).

SAS flyger ju fortsatt med ett antal DC-9-82 , där finns normalt month/date/year (se exempel), ibland bara month/year.

Attachments

• TFJXI1.jpg
    TFJXI1.jpg
    174.8 KB · Views: 95
  • CN-plåt 49209.jpg
    CN-plåt 49209.jpg
    124.5 KB · Views: 91

Har aldrig sett månad/år på 737-skyltar , vilken skylt såg du det på och vilken version av 737 (se exempel på 737 skylt).

SAS flyger ju fortsatt med ett antal DC-9-82 , där finns normalt month/date/year (se exempel), ibland bara month/year.

My bad, så på serienummeret.
Stemte overens med prod. dato på flightdeck.
Fløy 737-700, og 737-400 i dag. Ex BU maskiner. Men så tabben nå når du la ved bilder.

My bad, så på serienummeret.
Stemte overens med prod. dato på flightdeck.
Fløy 737-700, og 737-400 i dag. Ex BU maskiner. Men så tabben nå når du la ved bilder.

Förstår jag rätt om du hittade prod. dato (date and/or month and/or year) i cockpit på en 737 ? Var då ? Har själv aldrig sett det efter tusentals timmar i -300/500/600/700/800.

Förstår jag rätt om du hittade prod. dato (date and/or month and/or year) i cockpit på en 737 ? Var då ? Har själv aldrig sett det efter tusentals timmar i -300/500/600/700/800.

Ikke sikker på hvilket dokument jeg så, men det var kapteinen som dro fram å viste meg.
Dette var ikke noe han hadde i veska for å si det slik.
Regner forøvrig med at alle fly har produksjonsdato skrevet i enten et sertifikat, luftdyktighetsbevis.
På endel SAS fly står vel også dette i dokumnetene fra eieren av flyet. ( leasingselskapet )

Back