• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bye bye AA MD80

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Siste dag for American's MD80'er. Siste flight er AA80 DFW-ORD med avgang 0900 lokal ...

Har samlet noen bilder tatt oppgjennom årene fra Seattle og Atlanta ...

01.jpg


02.jpg


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


Alle maskinene skal ferges til Roswell, og slik ser programmet ut der for dagen ..

09.jpg
 
Og dette er jo ubercoolt. En av gjestene på AA80 fikk både Doug Parker og crewet på AA80 til å signere en modell. (foto Don Collins)

AAmodel.jpg
 
Og ser av bilder på Facebook at gjestene fikk lov å skrive hilsener på veggene inni flyet
 
Jeg så et par AA MD80 på DFW forrige torsdag, trist å tenke på at det var siste gang jeg så disse flotte maskinene i AA-farger.
 
En siste AA MD-80 flight på overtid, da en maskin blir donert til Lewis University og en flylinje der


bec12ed257ab0d7eeba662bdc0d8a9e6.jpg
 
Min siste tur med AA MD80 var helt tilbake i 2003, DFW til DEN, gjorde stort inntrykk når vi brukte reverse thrust for å pushe ut fra gate!
 
Min siste tur med AA MD80 var helt tilbake i 2003, DFW til DEN, gjorde stort inntrykk når vi brukte reverse thrust for å pushe ut fra gate!

Gammelt tjuvtriks både på DC-9 og MD80. Sikkert mange andre flytyper også, spesielt turboprop. Ofte forbudt både av flyplassoperatøren og flyselskapet fordi det hvirvler opp mye rusk og rask som kan suges inn i motorene og også treffe folk og gjenstander på bakken.
 
Back
Top