Bye bye AA MD80

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Siste dag for American's MD80'er. Siste flight er AA80 DFW-ORD med avgang 0900 lokal ...

Har samlet noen bilder tatt oppgjennom årene fra Seattle og Atlanta ...

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

Alle maskinene skal ferges til Roswell, og slik ser programmet ut der for dagen ..

09.jpg

AA80 er nå vei DFW-ORD. Samtidig er de 3 første på vei på siste tur til Roswell

dedb2820188b137180a385bde006b69b.jpg

Og dette er jo ubercoolt. En av gjestene på AA80 fikk både Doug Parker og crewet på AA80 til å signere en modell. (foto Don Collins)

AAmodel.jpg

Og ser av bilder på Facebook at gjestene fikk lov å skrive hilsener på veggene inni flyet

Jeg så et par AA MD80 på DFW forrige torsdag, trist å tenke på at det var siste gang jeg så disse flotte maskinene i AA-farger.

En siste AA MD-80 flight på overtid, da en maskin blir donert til Lewis University og en flylinje der

bec12ed257ab0d7eeba662bdc0d8a9e6.jpg

Min siste tur med AA MD80 var helt tilbake i 2003, DFW til DEN, gjorde stort inntrykk når vi brukte reverse thrust for å pushe ut fra gate!

Min siste tur med AA MD80 var helt tilbake i 2003, DFW til DEN, gjorde stort inntrykk når vi brukte reverse thrust for å pushe ut fra gate!

Gammelt tjuvtriks både på DC-9 og MD80. Sikkert mange andre flytyper også, spesielt turboprop. Ofte forbudt både av flyplassoperatøren og flyselskapet fordi det hvirvler opp mye rusk og rask som kan suges inn i motorene og også treffe folk og gjenstander på bakken.

Back