Bumpy ride

Understellet tåler vel mer enn dette, men det er nok andre ting på flyet som får en større belastning under en slik landing!
 
hmm ja men likevel fikk british airways understellet spiddet gjennom vingene på en av sine 777 maskin.
 
hmm ja men likevel fikk british airways understellet spiddet gjennom vingene på en av sine 777 maskin.

Antar du refererer til BA38? Den 777'en 'falt' jo nesten ut av himmelen og tok vel bakken før starten på rullebanen. At understellet skulle tåle sånt er vel litt mye å forlange.
 
Altfor mye/tung håndbagasje i overhead bins, slik at de faller ned på pax, og pax får vondt ... Feil fra ckin/gate som ikke bryr seg om håndbagasje regler ... Det er *DET* som er feil.
 
Altfor mye/tung håndbagasje i overhead bins, slik at de faller ned på pax, og pax får vondt ... Feil fra ckin/gate som ikke bryr seg om håndbagasje regler ... Det er *DET* som er feil.

Høyt nivå her ja ( 13 år eller?) .....dette var jo et fagligt svar.
 
Høyt nivå her ja ( 13 år eller?) .....dette var jo et fagligt svar.

Og like høyt nivå her også...


Som det sier i tittelen på videoen så er det jo crosswind, og kanskje noen kraftige vindkast innimellom også som gjør det litt vrient å få flyet pent ned på bakken.
 
Armed spoilers er vel en del av pre-landing check list? Lurer på om det har vært diskutert her hvor mye som skal til før spoilers utløses (i forbindelse med en video av en veldig myk landing men fant den ikke igjen i farten)
 
Spoilers blir aktivert ved vekt på begge hovedhjul (pluss en liten delay?), noe som ikke skjer før flyet har satt seg skikkelig på bakken. I denne videoen ser man jo at det er bra, stikkeutslagene er så store at spoilersene må bli brukt som roll-spoilers i stedet:)
 
Back
Top