Bulkhead?

Whatever

ScanFlyer Blue
Leser i mange tråder at dere sitter på rad 1 feks. og flyet har bulkhead. Hva betyr egentligt bulkhead?

Dette skulle vel dekke det meste ...

A bulkhead is the physical partition that divides a plane into different classes or sections. Typically, a bulkhead is a wall but can also be a curtain or screen. In addition to separating classes from one another, i.e. business and economy, bulkheads can be found throughout the plane, separating the seats from the galley and lavatory areas.

http://www.seatguru.com/articles/bulkheads.php

Ofte så syns jeg at 1 rad har "dårligere" plass enn andre, det er greit at det oftest er større pitch. Men man får jo ikke strukket ut beina under sete foran og det kan ofte være mer ubehagelig.

Ofte så syns jeg at 1 rad har "dårligere" plass enn andre, det er greit at det oftest er større pitch. Men man får jo ikke strukket ut beina under sete foran og det kan ofte være mer ubehagelig.

Det kommer an på. I UA's 777, som jeg alltid prioriterer å fly med, er rad 17 i Economy Plus såpass langt fra bulkhead at man får strukket beina helt ut. Det er også en lomme på bulkheaden som virker som en cheapo fothviler!

Rad 31 på SAS sine 330/340 har også god plass. Men så spørs det om det skal defineres som bulk-head eller nødutgang ;)

På en annen side er det veldig sjeldent noen lener veggen godt backover og gjør ting trangt...

-A

Hehe, ja det kan du si. Det er jo noe da, det er jo generelt bedre plass ved bulkhead på større fly enn de små søte jeg flyr rundt i :)

Så det vil da si at viss jeg sitter på rad1 og det er en vegg foran meg så er det bulkhead? Men viss jeg sitter på rad1 og det ikke er en vegg foran meg. Hva kalles det da?

Back