Brussel-Oslo-Trondheim 30/9 med SAS

hanswest

SAS Customer
Medlem
Da er møtedagen over, og da skal man hjem.
Fra sentrum og ut til flypassen gikk det greit med taxi, kom klokka 16:00, og passe kaos hos SAS, SK 1594 klokka 17:30 forsinket til kl 19:00. Danskene tåler gjerne det da.
Innsjekk gikk greit, innsjekkingspersonalet var hyggelige denne gangen også, og ga meg oppgradering til business, sete 1D, mitt favorittsete ombord på 737-600. Mye folk i sikkerhetskontrollen i enden av den lange tunnelen, men ikke så mange i Fast Track.

SAS-loungen er en ok plass å slå ihjel litt tid på Brussel Nationaal. Siden det var fredags ettermiddag denne gangen lot jeg SAS spandere noe av det beste de kan by på i Belgia:

Leffe.jpg



Avgang 1905 med SK 4746, rapport følger!
 
Første strekning Brussel-Oslo

Ombordstigning gikk greit, vi var to som satt på business, og fire rader med økonomi ekstra var nesten fulle. Resten av flyet var mer eller mindre fullt. Det var SK 4746 med LN-RCU, Sigfrid Viking som sto for denne turen. Sigfrid ble levert i 1999, og er en 737-683. Som tidligere skrevet, 1D er favorittsetet ombord på 600-flyene, og da er det god plass:

BeinplassSK4746.jpg


Avgang på rutetid. Vel oppe i lufta begynte flyvertinnene å dele ut champagne til folk, det var tydeligvis fredags kveld ja! Jeg har liksom aldri skjønt det der med champagnen...

Maten var god! Pølse, kyllingfilet og lammefilet. Med potet. Ost hører med til slutt:

MatSK4746.jpg


Vi hadde kvinnelig kaptein på turen. Det gikk fort og greit å komme seg til Gardermoen, landing 20 min før rutetid. 21:45-flyet til Trondheim var ikke satt opp denne fredagen, så da bruker man to timer av helga på flyplassen da...

Siste tur blir med SK 386, nattflyet. Rapport følger!
 
SAS-loungen er en ok plass å slå ihjel litt tid på Brussel Nationaal. Siden det var fredags ettermiddag denne gangen lot jeg SAS spandere noe av det beste de kan by på i Belgia:

Takk for rapport sålangt!

Leffe, den synes jeg er i meste laget! Har gått på en Leffe-smell før, vil helst ikke gjenta det. Men enig - mye godt i Belgia!
 
Siste strekning Oslo-Trondheim

Nattflyet, SK 386 var satt opp fra utgang 19. Åja, Rosenborg var ombord! Hele flyet var fullt. Det var LN-TUK, INge Bårdsson, en 737-705 fra 2009 som sto for turen.
Jeg skulle være lur, og hadde funnet plass langt bak, 21D, da skulle jeg få tre seter for meg selv. Men neida, hele flyet var fullt. Bra for SAS, men går litt ut over flykomforten syns jeg da. Det var trangt der bak også:

BeinplassSK386.jpg


Vi gikk noen minutter over rutetida, men landet ved midnatt i Trøndelag. Også denne gangen var SAS hyggelig og spanderte en liten plastflaske med rødvin og en liten pose chips. Noe skal man ha på fredagskvelden! Mulig jeg skal skylde på fredagskvelden, men glemte altså å ta bilde av denne serveringa! Neste gang.

Da kapteinen ønsket velkommen ombord så la han til (selv om han var østlendning) at vi nok byrde gratulere Rosenborg med 5-2-seieren over Lillestrøm, så da ble det applaus i flyet.

Seatbelt: Brun Leffe er ok i mengden ett glass! Den blonde kan man klare to glass av. Skulle ha kjøpt med litt hjem, men orket ikke denne gangen.


Neste uke venter Italia, med SAS og Air Dolomitto og ATR-propell over Alpene. Rapport følger!
Må bli flinkere til å ta litt bilder, og skal prøve å få skrevet ned litt mer detaljert. God helg!
 
Takk for to fine rapporter både en litt utradisjonell vei til BRU og returen. Skriv gjerne flere rapporter.
 
Back
Top