Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter

Ph34r

Livsnyter
Jeg legger merke til at man må taste inn disse tre bokstavene når man bestiller reise og skal legge inn Eurobonus-nummeret. Er det noen andre bonusprogrammer som praktiserer dette på samme måte? Hvorfor gjøres det?

I min SAS app kan jeg for eksempel legge inn andre "passasjerer" som jeg ofte bestiller reiser til. Også her må jeg fylle inn de tre bokstavene. Hva skjer om en av mine medpassasjerer går fra EBB til EBS, men jeg glemmer å oppdatere det? Vil personen ikke få sin riktige status på reisen?

Hva om jeg går inn via f.eks LOT sine sider og endrer noen fra EBB til EBG. Vil det fanges opp eller vil jeg plutselig fremstå som *A Gold? Og om det fanges opp, hva er da hensikten med at man i det hele tatt må legge det inn? Kunne ikke dette blitt hentet automatisk?

Fint om noen kunne forklart meg dette ;-)

Re: Bruk av EBB/EBS/EBG ved bestilling av billetter..

Ingen som vet noe om dette? Må vel kanskje bare forsøke å legge meg inn som EBP neste gang da og se hva som skjer?!? ;-P

For noen år siden var det mulig å lure SAS sine systemer ved å endre EBX-prefiks, for eksempel for å få valgt sete innen Europa. Dette er ikke lenger mulig.

OK.. Ser ikke helt hvorfor det er bygd opp på denne måten. Vi har et reisebyrå som booker mye av det vi bestiller via jobben og ser for meg mye styr før man får rettet opp bestillinger der om man endrer status..

Hva om jeg går inn via f.eks LOT sine sider og endrer noen fra EBB til EBG. Vil det fanges opp eller vil jeg plutselig fremstå som *A Gold? Og om det fanges opp, hva er da hensikten med at man i det hele tatt må legge det inn? Kunne ikke dette blitt hentet automatisk?

Fint om noen kunne forklart meg dette ;-)

Jeg klarte hverfall og legge inn EBG fra EBB på LOT sine hjemmesider, Men siden skjekker om det er faktisk status. Så hvis jeg legger inn EBP123456789 (er ikke EBP) så viser den ikke bonusnummet i bestillingen. Men det går an og legge inn faktisk status. Du kan også få hjelp til og bytte prefix i chatten til SAS. :)

Vet en som for endel år siden la inn EBP n¨år han bestilte flybilletter på en nettside. han skulle til USA. Det ble oppgardering med LH hele veien :-)

Vet en som for endel år siden la inn EBP n¨år han bestilte flybilletter på en nettside. han skulle til USA. Det ble oppgardering med LH hele veien :-)

Tabbe av SAS-IT, men hva skjedde om man ble tatt for og være "EBP" når man ikke er?..

Dette fungerer ikke lenger. SAS og blant annet Lufthansa gjør oppslag av navn mot korrekt nummer. Da inkludert ebX.

Bestilte nettopp en billett på Lufthansas sider, og da la jeg inn EBx000000000 - det ser ut til å ha funket greit (selv om jeg ikke fikk valgt seter, vet ikke om dette er en fordel man har som EBG på Lufthansas flygninger).

Jeg har feks ikke fått godkjent å legge inn ebs når jeg er ebg. Testet dette nå. Funker ikke.

Jeg har feks ikke fått godkjent å legge inn ebs når jeg er ebg. Testet dette nå. Funker ikke.

Er jo ikke rart det, du er jo ikke EBS men EBG og sidene skjekker EB"X" nummer mot navn. :)

Mange ulike systemer håndterer dette på hver sin måte, det er samme problem med M&M som riktignok ikke bruker bokstaver, men du får nytt kort-nummer ved ny status.

La inn nummer uten prefix hos Air New Zealand. Under hele reisen påstod de hardnakket at jeg ikke hadde noen status helt til jeg dro frem kortet og et par steder holdt heller ikke dette. Det ble 7 flighter med dem uten noen oppgradering.

Jeg bestilte en reise rett etter å ha blitt EBS, men systemet godtok ikke det nye medlemsnummeret. Derfor ble reisen registrert med EBB_____. Vil dette oppdateres av seg selv ved innsjekk eller må nytt EB-nummer (EBS___) registreres manuelt?

Jeg bestilte en reise rett etter å ha blitt EBS, men systemet godtok ikke det nye medlemsnummeret. Derfor ble reisen registrert med EBB_____. Vil dette oppdateres av seg selv ved innsjekk eller må nytt EB-nummer (EBS___) registreres manuelt?
Jeg hadde samme problemstilling som deg for et par uker siden. Spurte på chaten, og fikk beskjed om å endre selv ved innsjekk.
Endte med at jeg endret selv via LOT sine sider et par dager senere. Fikk poeng for reisen i går med 15% tillegg, så det fungerte hvertfall :)

Back