• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Broen - ups & downs

peterfox

Peter Fox
God aften forumister,

Jeg er sterkt klar over at dette ikke er et fora for TV-reviews. Men forrige ukes episode av "Broen" som spilles onsdager på NRK1, bragte sterke minner til meg og mine omgivelser.

Jeg jobbet i perioden xx97-00 (ja ikke 18, men 19) på Kastrup Lufthavn, København. På det tidspunktet var det ingen bro, men enten SK-flyvebåder eller XH-operated Choppers.

Det som var morsomt, var da en av "Big-X" i Wallenberg systemet tilbø meg 10 K cash for å komme med første "chopper" til MMX. Jeg takket høffelig nei, men har senere hatt "pelsen" som Chairman of the Board.

XH-eller Helikopter service hadde monopol over stredet, turen tok 5 min, +++ 3 min boarding, 5 minutters buss-tur hvor du kunne se Malmø, men allikevel dette selskapet må ha melket kroner som f... mens broen ble bygget og Eurobonus Pandion var på det varmeste.

Jeg har sjeldent klippet så mange EBP i stykker.
Det som gjaldt operation av gate B1 var sjarm....

God kveld Malmø....

Re: Broen - ups & downs...

Fikk ikke helt tak i hva du egentlig skriver her, men tenkte egentlig bare å gjøre oppmerksom på at Broen går mandager ;)

Et forum. Flere fora.

-A

Riktig retting av entall ubestemt form, hvor det alltid heter et forum.

[pirk]

Din tilleggsopplysning er imidlertid i beste fall ufullstendig.

Etter norsk rettskriving er fora / forumer valgfritt i flertall ubestemt forum.

[/pirk]

EBP= Eurobonus Pandion....er ikke så gammelt.
Dengang var det RVCC: Royal Viking Coutesy cards...og dem har jeg også været med til at
klippe nogle stykker af...
Men ikke de sorte EBP cards...det er rimelig nyt
Hilsen Ole

EBG het Eurobonus RVC Gold fram til "nye SAS" ble til i 1998-99, det samme med RVC Lounge og RVCC. Pandion kortene var i begynnelsen lik EBG, men med et lite pandion-merke og at kortnummeret begynte med EBP. De ble svarte i 2006 om jeg husker riktig.

EBP= Eurobonus Pandion....er ikke så gammelt.
Dengang var det RVCC: Royal Viking Coutesy cards...og dem har jeg også været med til at
klippe nogle stykker af...
Men ikke de sorte EBP cards...det er rimelig nyt
Hilsen Ole

Hej Ole , hvad vil det sige at i "klipper" dem ?

Back