British Airways til London

Robin882

ScanFlyer Gold
Jeg skal til London i April via OSL, har veldig lyst til å prøve British Airways og A319, har ikke fløyet med Airbus siden jeg var 5, og nå er jeg 21. Tenkte det var på tide å prøve det ut.

Noen som har noe erfaringer ifra ruten?
Stopper flyet ved terminal 5 på Heathrow?
Er det gratis servering ombord på flyet, og hva serverer de?
Er A319 et bra fly kontra 737?

Håper på svar ^_^

BA flyr til Terminal 5, serveringen strekker seg nå til en nøttepose aktig sak.

Airbus kontra Boeing. Det blir en personlig smakssak. Prøv så kan du gjøre deg opp din egen mening.

God tur

S

Eller en kjeks-sak hvis man ber om det. I tillegge er drikke gratis, både med og uten alkohol.

Du kan se et par bilder fra BA økonomiklasse i begynnelsen her:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55749

Det hender du kan få oppgradering til business for et ganske lite tillegg når du kjøper billetten eller ved innsjekk på nettet (normalt noe dyrere). Da får du full oppdekking med mat ombord (varm/kald) samt blokkert midtsete, i tillegg til loungetilgang.

Last edited:

Airbus kontra Boeing. Det blir en personlig smakssak. Prøv så kan du gjøre deg opp din egen mening.

God tur

S

Det er jo litt kjedelig. Kan mat kjøpes evnt? Jeg er en av de som liker å spise mat i lufta, vet ikke hvorfor men det er noe spesielt med det :p

Eller en kjeks-sak hvis man ber om det. I tillegge er drikke gratis, både med og uten alkohol.

Du kan se et par bilder fra BA økonomiklasse i begynnelsen her:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=55749

Det hender du kan få oppgradering til business for et ganske lite tillegg når du kjøper billetten eller ved innsjekk på nettet (normalt noe dyrere). Da får du full oppdekking med mat ombord (varm/kald) samt blokkert midtsete, i tillegg til loungetilgang.

Hmm, jeg har ikke så mye erfaring med longuetilgang og business class, selvom det frister vanvittig! Jeg får se hvordan prisene er, jeg er bare en student hehe.

Jeg gleder meg til å prøve Airbus og se T5 på Heathrow, har hørt det er Londons største bygg :)

Business tur/retur kan man få for ca. 3500 kroner. Billigere om du velger business bare ene vegen. Anbefaler deg i så fall å ta business på returen, rett og slett pga. at loungen på T5 er å anbefale.

Det er jo litt kjedelig. Kan mat kjøpes evnt?
....
Jeg gleder meg til å prøve Airbus og se T5 på Heathrow, har hørt det er Londons største bygg :)

Nei, mat kan ikke kjøpes ombord. Jeg liker T5 mye bedre enn de eldre terminalene, åpen lys og fin. Mange steder du kan sitte å se på flyene - i enden av terminalen er det god utsikt til banetersklene. God tur!

Hehe, fristet til å "ditche" lillesøster nå å reise alene haha! Neida, får se om pappa sponser henne litt :p Men nå er jeg værtfall 100% bestemt på å fly British Airways :)

Last edited:
Bare et spm til deg Martin, hvordan kan jeg bestille Business bare en vei? Må jeg bestille 2 biletter hver for seg?

Du søker først på tur/retur London i enten den ene eller andre klassen. Når du kommer dit hvor du velger flight, kan du evt. endre klasse på både outboud og inbound (eller en av dem). Enveis-billetter blir bare kjempedyrt.. Vet ikke når du tenker å reise, men jeg søkte på et par tilfeldige datoer i april, og prisene har begynt å gå opp enkelte dager. Forøvrig tror jeg det ligger en regel om Saturday stay på de billige businessbillettene..

Som et eksempel: Ut fredag 2. april med BA763 i Economy, retur på søndagen den 4. april i Business, for 2536. Det ser ut til å være så billig man kan få det, om man vil kombinere klasser.

Ah, jeg husker første gangen jeg fløy BA business. Tror det kostet mindre enn 2500 tur/retur per person. I likhet med deg reiste jeg med min lillesøster, og vår mor som spanderte (bursdagsgave) fikk aldri vite at det var biz hun spanderte. Så billig var det :p

Takker! Fikk det til nå :) Ikke galt dette egentlig... ca 3000 totalt med DY (t/r) fra KRS til OSL. :) Det var vell billigere i gamledager ja hehe... Hva er hovedfordelen med Lounge, er det at det er gratis mat og behaglige sitteplasser?

Last edited:
Hva er hovedfordelen med Lounge, er det at det er gratis mat og behaglige sitteplasser?
...og drikke. I London er det gratis dusjer, WLAN, flust av PCer m.m. Skulle man havne i trafikkaos så har de også egen kundeservice-skranke i loungen.

Fløy med BA til London i november, og tilbake i desember, henholdsvis A320 og A321. Dette var mine to første flighter med airbus, ellers har jeg fløyet med 737 ørten ganger før. Begge turene var veldig behagelige, hyggelig crew, setene var gode. For å gå over på selve flyet, jeg opplever A320-familien som langt mer stillegående enn 737. Fløy også 737-800 på samme dag som A320, og ja, forskjellen ifht støynivå var ganske stor. Jeg foretrekker A320 fremfor 737, any time.

Serveringen består som sagt av en kjeks eller nøttepose, noe som i og for seg er greit på en så kort fligt. Man får også gratis drikke. Du får heller spise på flyplassen ;)

Flyet vil ta deg rett til T5, som er en pen, romslig og luftig terminal, man får absolutt ikke følelsen av at det er trang og slitt, noe det selvfølgelig heller ikke er. Stor forskjell fra de andre terminalene på LHR.

God tur!

Last edited:
Takker for svar :) Jeg ser veldig frem til dette her nå. Gleder meg til å fly A320.

Discus, når man flyr business class, hvordan kommer man inn på loungen, er det bare å vise biletten?
En ting til, vil folk se dumt på meg da jeg bare er 21 og er inne blant businessfolk? :p

Discus, når man flyr business class, hvordan kommer man inn på loungen, er det bare å vise biletten?
En ting til, vil folk se dumt på meg da jeg bare er 21 og er inne blant businessfolk? :p

Ja, bare vise boarding card. Og nei, ingen vil se dumt på deg;)

Første gang jeg var i en lounge, stod jeg ved selvbetjeningstappekranene og bælmet hvitvin uten at noen så rart på meg av den grunn :D

Og når jeg kan sitte å drikke Cognac med den ene hånden og øl med den andre i OSLounge (som BA bruker) så går alt

P1020091.jpg

Første gang jeg var i en lounge, stod jeg ved selvbetjeningstappekranene og bælmet hvitvin uten at noen så rart på meg av den grunn :D

Hvordan bælmer man hvitvin? Koblet du deg direkte på hvitvins-tappekrana og lot det stå til? :drink:lol:

Og for å besvare temaet, BA kan varmt anbefales hvis du skal reise OSL-LHR. Litt snacks og drikke inkludert i Economy (Euro Traveller) og crew som ofte glimter til med litt britisk humor :)

Last edited:
Hvordan bælmer man hvitvin? Koblet du deg direkte på hvitvins-tappekrana og lot det stå til? :drink:lol:

Jeg skulle ha øl, holdt glasset under og tappet i vei mens jeg så en litt annen vei. Stusset så over at ølet så rart ut, helt til jeg oppdaget at jeg hadde tatt feil kran. Så måtte man kvitte seg med hvitvinen, da :drink :rolleyes:

Back