British Airways starter frakterute fra OSL

• Thread starter Thread starter PAS
  • Start date Start date
Re: BA starter 747 frakter rute fra OSL

Har BA egne fraktere da?

De fløy med egen frakter da de prøvde seg på OSL for noen år siden, men nå ser det ut som det er den nevnte 74F maskinen fra Global som er gjeldende.

Herlige nyheter på en lørdagsmorgen! Når er det de setter tidene ?

Ja dette var gledende nyheter! :D Vi får bare håpe den blir å se i dagslys da.. Men vil denne ta over for Korean Air Cargo?

Last edited:

De fløy med egen frakter da de prøvde seg på OSL for noen år siden, men nå ser det ut som det er den nevnte 74F maskinen fra Global som er gjeldende.
Det kan jeg ikke huske - hvor lenge holdt de på og hva slags rute? Jeg trodde faktisk ikke at BA har hatt fraktmaskiner i egne farger etter at OSL ble åpnet!?

Ja dette var gledende nyheter! :D Vi får bare håpe den blir å se i dagslys da.. Men vil denne ta over for Korean Air Cargo?

Tja, Korean flyr vel til Seoul. Denne skal gå til Hong Kong...

Det kan jeg ikke huske - hvor lenge holdt de på og hva slags rute? Jeg trodde faktisk ikke at BA har hatt fraktmaskiner i egne farger etter at OSL ble åpnet!?

Bilder via en bekjent:

Attachments

• Dcp_1921.jpg
    Dcp_1921.jpg
    63.3 KB · Views: 1,253
  • Dcp_1938.jpg
    Dcp_1938.jpg
    54.1 KB · Views: 1,242
  • Dcp_1981.jpg
    Dcp_1981.jpg
    62.4 KB · Views: 1,227

BA3459 blir flightnummeret. Avgang fra OSL på fredager kl 13:00, og ankomst i Hong Kong kl 06:30+1.

Bilder via en bekjent:

Det var som bildene viser sommeren 2000 at Atlas Air fløy for BA Cargo med 2 ulike B747-400F, den en som er avbildet her i BA farger, og den andre i Atlas farger. Ligger fortsatt bilder av de på Airpics et sted....

Men veldig morsomt at de kommer tilbake, og så vidt jeg kan se er det 3 ulike engelsk registrerte maskiner det handler om, som har vært benyttet for BA cargo i mange år nå. G-GSSA/B/C

G-GSSC.jpg

Her er den siste av de tre Fellowship nevner og de holder til/baser på Stansted.

Takk for info, dette hadde helt falt ut av mitt hode. Men det stemmer jo at det ikke var BA sine egne maskiner, så da er jeg jo ikke helt på jordet :thumbup

Back