• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

British Airways på Værnes

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
British Airways på Værnes

Jeg reiste ut til Værnes i dag for å se ankomsten til Haugesund Fotballklubb som skulle ankomme Værnes med en maskin fra Sun-Air. Håpet mitt var at dette skulle være en Dornier 328 Jet i BA farger. Har i mange år håpet på å få festet en slik til brikken, men har aldri vært så heldig å få se en. Men - i dag kom muligheten på hjemmeflyplassen og endelig fikk jeg sett denne!

D328J_TRD_1.jpg

D328J_TRD_2.jpg

D328J_TRD_3.jpg

:fly

Re: British Airways på Værnes

Kjempebra dokumentert. Fine bilder av en heller sjelden fugl... :D

Herlige bilder, av en herlig maskin... Jeg liker virkelig denne maskinen, enten det er jet eller prop. Og i BA sitt fargeskjema, så blir den i grunnen veldig flott - det kler faktisk et mindre fly bedre enn de aller største, selv om disse også er flotte (ja, BA er et av mine favoritt fargeskjema...)...

Var på Billund i sommer, der var det jeg et veldig vanlig innslag med 328, noen bilder av JET-utgaven kan sees her hvis noen skulle ha interesse...:
http://www.fister.no/Fly/BA_328-300_JET.html

hei å hå

H

Noen som vet hvorfor ikke DAT fløy FKH oppover? Mener å huske de inngikk en avtale tidligere i år.

Det er vel på grunn av at det DAT flyet de pleier å bruke, er det som er stasjonert på SRP.
Og SRP har vært/er stengt fram til førstkommende søndag.
Det har vært oppgraderinger av rwy, lys og sånne ting. De skal visst bruke DAT utover høsten.

Back