British Airways A380-ruter og status

petter380

Powder hound
Medlem
BA annonserte i dag/går (1. Mars) sine A380 ruter til "heavy density" ruter som Hong Kong (de flyr 1 B777 og 1 747 med 5 minutters mellomrom på kvelden fra HKG til LHR nå, så den kan jeg være enig i!), Singapore (et viktig knutepunkt for samarbeidspartner Qantas) og Beijing (bor mange folk der, med mer kjøpskraft :p). Ellers til New York som flere andre selskaper operer A380 til.

Hovedgrunnen er at flere av disse flyplassene har ikke flere slots, og da sender de større fly :)

http://www.bloomberg.com/news/2012-...rget-new-york-asia-with-a380-superjumbos.html
 
Re: British Airways A380 ruter

Når til neste år er det A380 kommer, og hvor mange har de på slutten av året?
 
Re: British Airways A380 ruter

BA annonserte i dag/går (1. Mars) sine A380 ruter til "heavy density" ruter som Hong Kong (de flyr 1 B777 og 1 747 med 5 minutters mellomrom på kvelden fra HKG til LHR nå, så den kan jeg være enig i!),

Har du egentlig grunnlag for å være enig eller uenig med BA i hvilke ruter de skal benytte A388?
HKG har forøvrig gått fra 3X744 for bare et par år siden til 1X744 og 1X777.
Men BA vet nok best selv hvor det er formålstjenlig å sende hvilket materiell.
 
Re: British Airways A380 ruter

Hadde håpt på A380 når eg skal med BA fra London til Miami i neste veke, men det er nok Boeing 747-400 som går der...
 
Re: British Airways A380 ruter

Jeg leste ikke trådstarter sitt innlegg som noe bedreviterinnlegg, ditt derimot....
Det er mange, både yngre og eldre medlemmer av dette forumet som er flinke til å holde seg informert og viderformidle bransjenyheter.
Det mest irriterende jeg ser her inne er innlegg som ditt, hvilket ikke har noe annet formål enn å vingeklippe andre.
Jeg synes du kan holde de sure oppstøtene for deg selv!

+1

Gleder meg forøvrig til BA A380, selv om det i mine øyne langt fra er så vakker en fugl som 747. Men nytt materiell er alltid behagelig å reise med.
 
Re: British Airways A380 ruter

Har du egentlig grunnlag for å være enig eller uenig med BA i hvilke ruter de skal benytte A388?
HKG har forøvrig gått fra 3X744 for bare et par år siden til 1X744 og 1X777.
Men BA vet nok best selv hvor det er formålstjenlig å sende hvilket materiell.

Jeg sa meg verken enig eller uenig i det dem har tenkt å gjøre, jeg bare la ved min egen mening (i parentes) basert på hva jeg vet om disse rutene av BA.

Forøvrig så har ruten mellom HKG og LHR forskjell på sommer og vinter ruter; husker jeg riktig sendte dem 2x744 om kvelden og 1x744 på dagen fra HKG til LHR opp til september 2012. Kanskje dette kommer tilbake når sommer rutene treer i kraft.
 
Re: British Airways A380 ruter

Forøvrig så har ruten mellom HKG og LHR forskjell på sommer og vinter ruter; husker jeg riktig sendte dem 2x744 om kvelden og 1x744 på dagen fra HKG til LHR opp til september 2012. Kanskje dette kommer tilbake når sommer rutene treer i kraft.

Sommerprogrammet til BA ser slik ut

LHR London Heathrow UK [EGLL]
HKG Hong Kong Intl HK [VHHH]
SUN 05 Aug 2012 - 12 Aug 2012

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Frequency | Dur'n | Dep T | Arr T | Effect | Ending | Exceptions
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- ----------------------------------------------------------------
BA 21 LHR 12:00 HKG 06:55 +1 777 0 ----5-7 11:55 5 1 27 May 02 Sep
BA 21 LHR 12:25 HKG 07:20 +1 777 0 --3---- 11:55 5 1 30 May 29 Aug
BA 25 LHR 18:30 HKG 13:00 +1 744 0 1234567 11:30 5 1 04 Aug 27 Oct
BA 27 LHR 22:00 HKG 16:50 +1 777 0 1234567 11:50 5 1 25 Mar 27 Oct
 
Re: British Airways A380 ruter

Stilig, hvordan fikk du til den utskriften? Det jeg sa er basert på tidligere somre, kan hende de samarbeider mer med sin OneWorld partner Cathay Pacific nå, men hvem vet helt sikkert, foruten de store strategene hos selskapene.
 
Re: British Airways A380 ruter og status

Hvilken rute er planlagt som første?

EDIT: Glem det. Jeg klarte å lese... :)
 
Re: British Airways A380 ruter og status

Jeg har en våt og enn noget urealistisk drøm om at de ønsker å bruke den på BA768/769 i hele treningsperioden.... Hadde vært moro, og takk for at det er lov med slike drømmer... :)
 
Re: British Airways A380 ruter og status

I henhod til denne artikkelen, så ser BA for seg å ha 20 piloter per A380 fly, dvs 10 par. Nå er det 168 timer i en uke, så det skulle tilsi at en pilot arbeider rundt 16,8 timer i uken. Er ikke det veldig lite, kan det stemme at de ikke arbeider mer? Det er jo en dag i uken og hver 5 uke har de "helvetesuke" da jobber de 2 dager. Ikke rart de må ha høy lønn når de har så mye fritid å bruke den på....

http://www.flightglobal.com/news/ar...-ply-short-haul-routes-to-train-crews-377714/

Hva synes forresten 747 pilotene i BA om at de ikke får fly A380? Det skal jo bare brukes side-stick piloter. Er det litt murring? Nå er det bestilt "Bare" 12 A380 så en del av BAs 51 747 skal vel brukes i mange år fremdeles.
 
Back
Top