Brasil / Macae & Vitoria på jobb + 1 uke ferie

Fjordheim

ScanFlyer Blue

Hei,

Skal en tur til Brasil neste år (februar/mars) på jobbreise; dvs. til Vitoria (area of operation; ganske langt nord i landet) og Macae (offshore base).

Macae og Vitoria blir jo da jobb, men jeg skal ta meg en ukes ferie når jeg først drar så langt avgårde, og ønsker tips om det meste egentlig. Har aldri vært i Brasil før så dette er ukjent terreng for meg.

Jeg har ikke tenkt å tilbringe ferieuka i Rio på hverken Ipanema eller Copacobana, men kunne tenkt meg mest mulig genuine opplevelser, gjerne type "jungelopplevelser", brasiliansk kultur, hyggelige småbyer (de finnes ifølge mine brasilianske kolleger) og den type ting.

Jeg ville også satt pris på, fra dette ypperlige forum, tips om beste routing til Rio; ECO+ er det jeg får tilgang til, og AF er utelukket pga. dårlige erfaringer fra før av.

Takker på forhånd for tips.

Mvh
Fjordheim

Re: Brasil / Macae & Vitoria på jobb + 1 uke ferie

Hei,

Til/fra Rio har jeg god erfaring med Lufthansa via Frankfurt, ankommer Rio tidlig om morgenen så du kan stille deg i kø for å aktivere visa hvis du skal jobbe offshore.
Macae er som andre oljebasebyer, men du har Cabo Frio i nærheten som er mye mer turistvennlig.

MVH
Knut Erik

Det bør ikke være noe problem å fylle en uke med ferie i området Vitoria-Macae! Strekningen mellom Rio og Vitoria er et turistområde med flust av store og små kystbyer. I nabodelstaten Minas Gerais har du også de "7 historiske byene" som ble etablert da gullgravingen var på sitt mest intense. Anbefales!
I tillegg til Lufthansa, flyr også KLM og TAP til Rio.

Jeg kom akkurat tilbake fra 1 uke i Pipa i nærheten av Natal og det kan trygt anbefales.
Mye god mat og drikke, fine strender og behagelig småbystemning.

Hei,

Drar denne litt opp igjen da jeg får vite om en uke eller to om det blir noe av denne turen til Brasil. Takk for gode tips LN-KEH, desk pilot og krs-per.

En kollega av meg er påståelig når han sier at du må besøke Sao Paolo (brasilianer, fra Sao Paolo selvsagt) når du er i Brasil. Alt er blitt mye bedre der nå sier han. Noen som har noen erfaringer derfra.

På forhånd takk.

Mvh
Fjordheim

Jeg vet ikke hva kollegaen din mener var så dårlig med São Paulo tidligere siden det hevdes at byen er blitt så mye bedre. Brasils 'økonomiske motor' er absolutt en flott by å besøke, men ikke det jeg ville prioritert dersom jeg besøkte landet for første gang.

om du vil ha noe strand eller jungle så burde du ikke dra til sao paulo

buzios, Natal eller Recife er fine steder om du vil ha strand

men om du vil ha jungle burde du dra til Manaus, det er brasils "hovedstad" i Amazonas

KLM er bra vis du ser fra komfort på flyet, men ulempe at de reiser på dagen (anbefales ikke)
AF,TAM, British og Lufhtansa er de beste mulighetene du kan finne til å reise til brasil

ellers så har du alltid Swiss, Alitalia, og TAP (tror de kommer til GIG og brasilia bare)

Kan anbefale Ilha Grande som ligger mellom Rio og São Paolo. Flotte strender og fin natur, avslappet stemning. Lopes Mendes på sørøst-delen av øya regnes som en av Brasils aller beste strender:
http://i1.trekearth.com/photos/86613/ilha_grande-lopes_mendes_beach.jpg

Ta flyet til Foz du Iguaçu og besøk verdens desidert mest imponerende og mektige fossefall, Iguaçu-fallene. Ta helst to dager her; én for den brasilianske siden og én for den argentinske:
http://catherinelwang.files.wordpress.com/2011/10/15375_iguacu-falls.jpg

KLM er bra vis du ser fra komfort på flyet, men ulempe at de reiser på dagen (anbefales ikke)
Hva mener du med det? Det er nesten ingen tidsforskjell mellom Europa og Brasil og reiser man i economy så er dagfly ofte å føretrekke fremfor nattfly, hvis man sliter med å sove. Ulempen er i sånn fall at du kommer dit på kvelden, slik at du må ta en dag på hotell i Brasil.
KLM har jo og economy comfort, som ikke er noen economy extra/premium economy-klasse, men som i hvert fall gir litt bedre benplass til en grei pris.

Sjekk BA til Rio eller Sao Paolo, de har World Traveller Plus, som er "ekte" premium economy.
Ellers har Turkish Airlines en veldig bra premium economy, men da må du fly fra OSL eller CPH. I tillegg virker det ikke som om de flyr til Sao Paolo hver dag, i hvert fall ikke med fly som har premium economy.

jeg har prøvd både TAM, AF og KLM til Sao paulo
og syntes at TAM og AF var mye bedre service og komfort i flyet, pluss de kommer tidlig på morgen og da kan man nyte av dagen , ikke rett fra flyet og rett i hotell

å fly på dagen en såpass lang reise er ganske slitsom og blir mer slitsom å reise på dagen som klm gjør

Brasil - Rio de Janeiro

God kveld igjen,

Er i reiseplanleggingsmodus :) i kveld og skal igjen til Brasil, nå blir det til Rio de Janeiro mest sannsynlig i andre kvartal neste år (kan bli i Q1). Blir 4-5 "arabere" på tokt (dvs. ekstern leverandør revisjon). Noen av mine kolleger mener at vi må reise i juni (fotball VM).

Selv tenker jeg mars/april; ønsker gjerne tips om gode hoteller sentralt i Rio samt tips om "things to do", gjerne noe aktivt (dog ikke noe Jokke Sommers opplegg).

Er KLM via AMS en opsjon for denne turen, eller er det fremdeles AF eller LH som er mest aktuelt?

Takker på forhånd.

Mvh
Fjordheim

Back