• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Braathens SAFE reduserer fra Notodden

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Dette artige og historiske tilbakeblikket i Norges Handels og Sjøfarts Tidende, 11. september 1958, står å lese i gårsdagens DN:

På grunn av liten tilslutning til flyruten Notodden-Oslo har Braathens SAFE sett seg nødsaget til å redusere den daglige forbindelse fra to til en tur. Det er uvisst om anløpene til Notodden flyplass vil fortsette til neste år.

Det var tider. :)
 
Last edited:
Artig!
Hvor lenge fløy de på Notodden og med hvilken flytype?
Det var vel også rutetrafikk på Hamar Flyplass en gang i tiden?
 
Se dette klippet fra 15. januar 1958 ;)

z58_VG_15jan1958_ces310_Notodden
 
Rute-endringen med slutt på mellomlanding på Hamar og Notodden kom vel med overgangen fra Heron til F.27 i 1959.

De mellomlandet på Jarlsberg også med Heron. Fløy de en periode Fornebu-Jarlsberg-Notodden-Sola? evt via Kjevik og?
 
Back
Top