• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bra onsdag fra Ålesund

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Bra onsdag fra Ålesund

God morgen fra Hotel Brosundet i Ålesund. Snart klar for en powerwalk&talk med kollegaer fra Oslo og Trondheim. Strålende vær - så flyturen hjem i kveld blir sikkert like flott som flyturen hit. Nyt dagen!

Re: Bra onsdag fra Ålesund

God morgen fra Hvalstad. Får vel komme meg til L1 og kontoret snart. Satser på koma kommer tidlig nok hjem så det er lyst nok til å løpe i skogen. Ha en fin dag

Sprek onsdag fra Bangkok :)
Det jobbes ved bassengkanten, men en har også tilbakelagt ukas andre 1200m svømming.
Nå blir det noen timer her før en strekk senere på eftan.
Ha en bra onsdag :)

7f6f7fbfcb181fc41089999c295e66d5.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra litt sør for EB. Våknet av en eim av bacon som selv her i fjerde etasje er intens - ambivalente følelser til det. Bolt tok 650 i kveldstakst fra Beverly Knaus til OSL hvor flyplassen ble delvis evakuert av brannalarm. Sixt her også mener at SUVer fea Korea er oppgraderinger så da er det vel det :-)

Noen spennende møter og så er det sofa-date i kveld med indisk mat og spansk vin.

Mornings fra Kolsås. Hjemmekontorering i dag da minstemann skal veies, måles og stikkes kl 11 og ikke kl 8 som man trodde.
Var tilfeldigvis inne å sjekket høstens booking og ser at SAS har kansellert EWR-OSL 18.10 og sender oss via ARN i stedet for. 3t lenger reise og ikke direkte er jo nedtur, men mistenker litt at jeg ikke har noe grunnlag for klage?
Kan klage her da. Endringen var heller ikke noe de følte for å varsle meg om

God morgen fra Lillestrøm stasjon. Tasset romantisk med Storsmurfen til barnehagen i dag. Det var koselig.

Nå venter en helt vanlig dag på bortekontoret. Koser meg litt og tenker på et tegnehefte for barn jeg så i museet på Holmenkollen i går. Før hadde de liksom litt skjult oppdragelse i barnebøkene.

"I parken tok de en pause slik at far skulle få røke. Far hadde ikke røkt siden kl 8".

Klokkeren opplegg. Ha en finfin dag, hilsen Overhemulmesteren.

Last edited:

God formiddag fra Tranby,
Startet dagen med "redeye" flighten SK4002 østover fjellet i fantastisk sensommer vær i morges. 4 flighter over til OSL innen en time begynne å vise igjen på belegget ombord ser jeg.
Engineering møter idag før returen vestover i finværet i ettermiddag med 4043.
Ha en fin dag

God onsdag fra Montevideo!

Jeg befinner meg nå i hovedstaden og den største byen i Uruguay som ligger på nordbredden av den store elvemunningen Río de la Plata(ca to mil sørligere enn Buenos Aires).

Byen ble til som en del av rivaliseringen mellom de spanske og portugisiske koloniene i Sør-Amerika. Portugiserne grunnla byen Colonia, lengre inn i elvemunningen og som et mottrekk til dette grunnlag den spanske guvernøren i Buenos Aires byen Montevideo for å hindre ytterligere portugisisk ekspansjon inn i Río de la Plata-munningen.
Det rivaliseres også over Montevideo sin navngpprinnelse: portugiserne hevder at det kommer fra portugisisk ´Monte vide eu´, altså «jeg ser et fjell» mens spanjolene på sin side forklarer at dette skyldes spansk kartlokalisering «Monte VI De Este a Oeste», som betyr «det sjette fjellet fra øst mot vest». Tross høyt konfliktnivå rundt byens navnopprinnelse, så oppleves Montevideo som en fredelig by og regnes å være en av de ti tryggeste byene i Latin-Amerika og den byen i søramerika med beste livskvaliteten.

Jeg er komfortabelt innlosjert på Radisson Montevideo Victoria Plaza Hotel ved Plaza Independencia og har perfekt utsikt mot byens mest gjenkjennelige bygning; Palacio Salvo. Dette imponerende, men også svært underlige byggverket som ruver 100 meter høyt med sine 27 etasjer(+tårn og antenne), ble tegnet av en italiensk arkitekt bosatt i Buenos Aires og oppført av brødrene Salvo. Den var i sin tid Latin Amerikas høyeste bygning og var opprinnelig tenkt som et hotell, men slik ble det aldri og bygningen endte opp som en blanding av leiligheter og kontorer. Det er uansett en artig bygning som står ut i bybildet.

Ha en strålende onsdag!

Attachments

• IMG_6017.jpg
    IMG_6017.jpg
    69.1 KB · Views: 130
  • IMG_6018.jpg
    IMG_6018.jpg
    88.6 KB · Views: 129
  • IMG_6028.jpg
    IMG_6028.jpg
    126.6 KB · Views: 130
  • IMG_6033.jpg
    IMG_6033.jpg
    173.5 KB · Views: 131
  • IMG_6035.jpg
    IMG_6035.jpg
    113.9 KB · Views: 131
Last edited:

Endringen var heller ikke noe de følte for å varsle meg om

Ikke mange timene siden endringene ble gjort, så det ligger muligens fortsatt på kø.

G'morgen. Forunderlig nok 22 grader i dag også, selv om de lovet at kjøligere og tørrere vær skulle følge uværet i går .. #failpåbegge ....

Nå har jeg karret meg opp trappen i følge med de to firbente. Let the mayhem begin!

Back