BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

145 seter betyr vel fort at de endelig tar i bruk A220?

De ble avbestilt for lenge siden. Og var dessuten A220-100.

Men ikke umulig de kan få tak i noen som egentlig skulle til Russland. Eller leaser fra airBaltic?

A319 er også et alternativ
 
Mye ledige 319’er der ute, og til gode priser. 220 er nok ikke like lett med mindre de klarer å overta en eksisterende ordre.
 
Må jo være en type som kan flys på Bromma. De skal jo brukes til noe resten av året også
 
Artikkelen det lenkes til i første post, har denne informasjonen:
Processen för upphandling av flygplansleasing är påbörjad med inriktningen att börja med en flygplanstyp som finns tillgänglig idag och som har tillstånd att flyga på Bromma flygplats t.ex. Airbus 319. Över tid är målbilden att över till nyare modeller för traditionell jet liksom ny teknik såsom vätgasflyg
 
Artikkelen det lenkes til i første post, har denne informasjonen:

Men det står fortsatt kun «til eksempel» A319,
ikke at flytypen A319 er bestemt som flytype.

Men tiden vil vise,
ikke noe vits å diskutere mer om det. Fakta får vi snart en dag :D
 
Men det står fortsatt kun «til eksempel» A319,
ikke at flytypen A319 er bestemt som flytype.

Men tiden vil vise,
ikke noe vits å diskutere mer om det. Fakta får vi snart en dag :D

Alternativene er få, og 145 seter passer. Vi får se. :)
 
BRA & researrangören Ving har tecknat ett stort chartertrafikavtal värt 3(!!)miljarder kr.
BRA ska flyga Vings gäster från Sverige, Norge & Danmark till sydeuropeiska destinationer med jetflygplan för 145 passagerare.

https://www.travelnews.se/turism/fl...ZO6EEHAYzv4LU2V3UH_3ks5Ti3oFGTX567M&fs=e&s=cl


Spennende! Dette vil jo sikre aktivitet for BRA-flåten også i weekend´en. Per G. Braathen har jo dessuten selv betydelig erfaring fra charterbransjen bl.a som sjef for Saga Solreiser...så litt underlig at de ikke har forsøkt å inngå slik avtale tidligere. Men det har vel kanskje hatt å gjøre med at BRA-regional ikke har hatt fly som har vært egnet for slik operasjon.
 

Attachments

  • IMG_5587.jpg
    IMG_5587.jpg
    102.6 KB · Views: 1,230
Last edited:
Det dukker vel opp etterhvert som Ving i større grad spikrer sommerprogrammet for neste år. Ser det snakkes om blant annet ruter på 9 byer i Norge, hvor disse skal brukes. Og det muliggjør et større program for Ving fra de regionale flyplassene

Men mens sommeren jo vel er umettelig, så spørs det hva planen er for denne kapasiteten når vinteren kommer? Og om det blir en helt separat operasjon fra resten av BRA?
 
BRA-regional ser for seg å skaffe minst 5 maskiner i størrelsen A319, men de tar alt sikte på og skaffe seg flere. Disse skal fly på selskapets eget AOC, så da utelukker det wetlease.
Det er en av forutsetningene at chartertrafikken skal kunne lande på Bromma som har gjort at nettopp A319 nå er blitt høyaktuell for selskapet.

Dessuten er det dukket opp en større etterspørsel i chartersektoren på mindre jetmaskiner med ca 150 seter(dette utelukker selskaper som SunClass, Norwegian, Novair og SAS som nå faser ut sine B737-700).
BRA-regional er alt i gang med å vurdere sine behov for oppbygging av den nye flåten og forventer motta den første maskinen rundt årsskiftet, men planlegger å starte opp rekrutteringen av nødvendig nytt personell alt nå etter sommeren.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14800
 

Attachments

  • IMG_5600.PNG
    IMG_5600.PNG
    373 KB · Views: 945
  • IMG_5601.jpg
    IMG_5601.jpg
    37.3 KB · Views: 941
Last edited:
5 maskiner er jo en ikke helt ubetydelig kapasitet. Sommeren er enkelt, men lurer fortsatt på hva planen er for disse vinterstid?
 
Back
Top