Re: Bra lørdag
God Morgen fra Hellas!
Våknet til klokkespill fra en nærliggende kirke ved 7-tiden i dag. Hadde egentlig ikke planlagt å få med meg den nå i dag, men ettersom det ligger vakre antikke kirker så og si rundt hvert gatehjørne, er slike opplevelser ikke til å unngå dersom man vil bo sentralt her i Athen.
Har alt sjekket ut av hotellet, men har litt tid nå på formiddagen og vandrer rundt i smågatene etter en barberer som kan fikse meg litt. Det er utrolig herlig å se denne greske storbyen så smått våkne til liv på en lørdag.
Er fortsatt litt øm i nakke og muskler etter 90 minutter med sportsmassasje i går, men kroppen trengte det.
Min tid i Athen nærmer seg slutten. Reiser i ettermiddag med Aegean til Heraklion på Kreta. Min omgangskrets er ganske begrenset, men en av de få jeg omgås ofte, har hus på Kreta og har til stadighet invitert meg nedover. Det har dessverre ikke passet seg før nå. Vi blir en ganske stor gjeng som samles der og 2 av de har tidligere vært reiseledere på Hellas på 80-tallet og behersker gresk, så dette tror jeg kan bli stas!
Ha en fin lørdag!