Bra fredag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Med kaffe, nyheter, forum og fyr på peisen ønskes du en bra morgen. Hjemmekontorering frem til lunsj hvor jeg skal takkes for å ha skaffet den beste kandidaten til en ny jobb.

To dager siden sist vi hadde sjømat - så gutta på Vinderen skal avlegges et besøk i ettermiddag. EkstraBestFredag ønskes.

Mornings. Blir bil for tog til kontoret i dag, så da kan jeg like gjerne ta en litt forsinket avreise og starte forberede kveldens pizza. Dagens store spørsmål blir om airpodsene jeg sendte inn til reperasjon hos Elkjøp/Apple faktisk virker, som de påstår, eller om de fortsatt er døde. Ha en fin dag.

Fredag ja, må innrømme at jeg ikke var så motivert for jobb i dag tidlig, men vi skal nok komme oss gjennom denne dagen også. Pause midt på dagen for at familien skal bli ferdig med tannreguleringer.

Noen som forresten husker om en kan få ut boadingpass i app når en reiser osl-cph-nyc, eller må en få det på flyplassen? Skulle veldig gjerne hatt boardingpass osl-cph i app, men mener å huske at en må få det på flyplass (men automat er ok).

Går rykter om sushi i kveld.

Kaffe, hjemmekontor, trening i lunchen og en flytur ikveld. Det blir en bra dag ser det ut til.

God morgen fra bortekontoret. For et drittføre i dag. Håper det bedrer seg til vi setter kursen mot Gaustablikk i ettermiddag. Blir digg med noen dager på hyttekontor.

God morgen fra Lillestrøm. Greit guggeføre ned til toget i dag. Lurer faktisk på om jeg ender opp alene på kontoret i dag, noe som strengt tatt hadde passet bra. Da får jeg gjort masse.

Dagens irritasjon er Quickbooks regnskapsprogrammet som jeg bruker på alt. Kredittkortet i profilen må oppdateres, men Quickbooks bare går i grått når den forsøker loade 2-faktor autorisasjon. Har sittet 2 dager på support chat, og i dag har jeg måttet få en Amerikansk kollega til å forsøke å legge inn sitt kredittkort.

Hater sånne dusteissues som tar masse tid.

På den andre siden... det er fredag. Hjemme. Med Storsmurfen og Pellefanten.

Ha en ekstra best fredag

God fredag fra gjemmekontoret. Det kontoreres as usual, og det gledes til helg

Dagens irritasjon er Quickbooks regnskapsprogrammet som jeg bruker på alt. Kredittkortet i profilen må oppdateres, men Quickbooks bare går i grått når den forsøker loade 2-faktor autorisasjon.

"Slipper" heldigvis sånt, når man bruker sånt kun til privat bruk, men skjønte fint lite da appen til det ene kredittkortet som jeg ikke har brukt på mange måneder (backupkortet) plutselig varslet om ny faktura. Hadde visst lagt det inn på noe greier online som belastes en gang i året, så det ble kjapt oppklart.

Ingen andre planer for resten av dagen enn kontorering, samt sjekke postkassa, etter at man fikk SMS om at ID-kortet som jeg sa jeg ville hente hos politiet, er på veg i posten. Passet er dog henteklart, så da blir det en ekspedisjon til OSL i morgen.

Ha en god en :)

God formiddag fra Lommedalen. Nå er det langhelg og omeletten er fortært, fra mandag blir det 5 dager på kurs, før 3 dager vinterferie på hytta mellom Kvam og Vinstra. Jeg har bestilt en batteristatus måler til Litium batteriene på hytta, til 795kr, så når jeg først bestilte noe fra Sparelys.no slang jeg på en ny og større 100amp. laderegulator, til 6500kr som lar meg ha opptil 2500 watt solcellepaneler i vårt 24 volt system. Noe virker ikke i solcelle systemet på hytta ved Sperillen, så den gamle 40Amp. regulatoren fra Vinstra skal flyttes dit og så kjøpte jeg et lite panel på 200x105cm som er på 450watt, til 2995kr, som også skal dit. Dette er nå klart til henting på Rema og de er sikkert veldig klare for å bli kvitt det fortest mulig. Ellers er planen å måke snø. Til middag blir det karbonader i brun saus, med kokte poteter, surkål og tyttebærsyltetøy.
Ha en fortsatt fin dag

God dag fra Kongsberg. Litt av et føre her i dag med regnvær i tillegg til våte snøen som kom i går. Sideveiene er helt ufremkommelige og det samme er oppkjørselen vår. Han som brøyter pleier alltid å komme for å ta det ganske fort, men siden han måtte i en begravelse i dag så blir det nok ikke før i ettermiddag. Ellers har dagen blitt benyttet til trening på Pusterommet på sykehuset. Flott tilbud med gode apperater og flinke fysioterapeuter. Fikk tatt meg en skikkelig god økt i dag og faktisk også løpt litt intervaller på møllene. Nå blir det nok mest avslapping resten av dagen.

Hei og god ettermiddag,

Nok en arbeidsuke nærmer seg slutten. Det har vært pokker så travelt her i prosjektet denne uke.
Satser på at det blir mer normale tilstander i neste uke.
Det merkes at nasjonen og verden forøvrig har behov for hydrokarboner.
I kveld har vi rekekalas i heimen.
Ha en fin fredagskveld.

Hu hei ... full fart her nord for Florida. Fruen har pådratt seg en gedigen influensagreie og sukker og jamrer og påberoper seg alle mulige og umulige ubehag. Men Covid er det ihvertfall ikke ... Føler meg litt pjusk selv også, men dette er vel ikke rette dagen og legge seg ned og sprelle og påberope seg Manflu-immunitet. Får bare 'suck it up', som vi sier her borte ...

Det arbeides ihvertfall, og det skal det gjøres til det blir helg. Om ca 6 timer.

God fredag fra Stavanger Universitetssykehus. Jenta vår som er 8 dager gammel kom jo noe tidligere en forventet og har vært innlagt her siden hun kom. Det har gått litt opp og ned. Ikke noe alvorlig galt, men bare ganske mye trøtt og litt gulfarge i huden som fører til litt periodisk behandling med lys i tillegg til mat. Vi er likevel ned godt mot og det ryktes at det planlegges for hjemreise på mandag. Krysser fingra for at hun blir enda mer kvikkere i løpet av helgen sånn at hjemreise kanskje blir en realitet i starten av neste uke. Far selv fikk lov å reise hjem i går kveld da de trengte pappas sengeplass på avdelingen. Ikke så dumt det. Så får jeg unna litt nødvendig indretjeneste om kveldene.

Dagens irritasjon er Quickbooks regnskapsprogrammet som jeg bruker på alt. Kredittkortet i profilen må oppdateres, men Quickbooks bare går i grått når den forsøker loade 2-faktor autorisasjon. Har sittet 2 dager på support chat, og i dag har jeg måttet få en Amerikansk kollega til å forsøke å legge inn sitt kredittkort.

Dagens chat endte med at "you simply need to call your bank and tell them that Quickbooks should be allowed to charge your card."

Ååååååååh, ja. Så det er slik man gjør det. GRRRRRRRRRRR

God morgen fra Fort Lauderdale.. Her nytes en litt tidlig 12 pils ved bassenget mens man glor utover Atlanteren. Swiss imponerte ille særlig i går og endte opp som "OK, komfortabel måte p komme over Atlanteren" - rapport følger.

Nydelig middag på Coconuts FFL i går med snow crab og NY strip.. Satan så godt.

Mustang GTen stod klar som garantert modell og 5 liter med 450 hester leverer.. Står konstant i "Race Mode"

Middag på stranden i Pompano i kveld og favoritten i Miami i morgen. Dette er innafor, også så billig alt er her. Tipset er bare å tenke at dollaren er i 5.

a2d72647-d762-448c-b1c7-23489a50d946.jpg

Back