flyKSU
ScanFlyer Gold
Bør jeg be Norwegian om å lage gjennomgående billett til meg?
Skal reise med DY, og etter tabell lande på OSL kl. 10.40. Derfra skal jeg ta en ny DY-flight med avgang kl. 15. Billettene er bestilt separat men jeg har jo 4 timer og 20 minutter på meg som skal være rikelig. Greia er at flighten inn til OSL har en lei tendens til å være forsinket (long haul) og jeg gidder ikke bli strandet på Gardermoen og bli sur og sånn. Norwegian sier:
Slik jeg leser det, har jeg med mine bookinger samme rettigheter som på sammenhengende billett siden det er mer enn to timer mellom flightene. Eller? Inn til OSL flyr jeg med DY long haul og ut fra OSL med DY normal. Kan jeg risikere at de nekter meg ombooking videre ved forsinkelse fordi det er snakk om «to forskjellige selskap»? Også er der jo siste avsnitt i sitatet hvor de egentlig fraskriver seg det de lover i de to første ...
Spørsmålet er vel egentlig om det er vits å ringe DY for å be dem fikse eller ikke.
Man takker på forhånd
Skal reise med DY, og etter tabell lande på OSL kl. 10.40. Derfra skal jeg ta en ny DY-flight med avgang kl. 15. Billettene er bestilt separat men jeg har jo 4 timer og 20 minutter på meg som skal være rikelig. Greia er at flighten inn til OSL har en lei tendens til å være forsinket (long haul) og jeg gidder ikke bli strandet på Gardermoen og bli sur og sånn. Norwegian sier:
https://www.norwegian.no/kundeservi...ndelser-transit/mellom-norwegians-flyvninger/Videreforbindelser mellom Norwegians flyvninger (separate billetter)
Hvis man velger å kjøpe to separate billetter krever vi at man beregner minst 120 minutter til videreforbindelsen.
Dersom kunden har hatt minst 120 minutter(2 timer) mellom ankommende og avgående fly, og på grunn av forhold som skyldes Norwegian, ikke rekker videre forbindelsen, kan kunden kontakte vårt kundesenter og vi vil skaffe kunden plass på et senere fly med ledig plass. Dette under forutsetning av at det er ledig plass på aktuell flygning.
NB! Norwegian tar generelt ikke ansvar for videre forbindelser, heller ikke mellom selskapets egne flygninger, med mindre vi er erstatningsansvarlige for forsinkelse (se artikkel 10 i Generelle vilkår for befordring).
Slik jeg leser det, har jeg med mine bookinger samme rettigheter som på sammenhengende billett siden det er mer enn to timer mellom flightene. Eller? Inn til OSL flyr jeg med DY long haul og ut fra OSL med DY normal. Kan jeg risikere at de nekter meg ombooking videre ved forsinkelse fordi det er snakk om «to forskjellige selskap»? Også er der jo siste avsnitt i sitatet hvor de egentlig fraskriver seg det de lover i de to første ...
Spørsmålet er vel egentlig om det er vits å ringe DY for å be dem fikse eller ikke.
Man takker på forhånd

Last edited: