Booking med SQ fra København til Singapore

ute_til_lunsj

ScanFlyer Blue
Booking med SQ fra København til Singapore

Håper noen kan oppklare noen små spørsmål for meg.
Jeg skal booke en reise til Singapore, og har vært innom singaporeair.com og finner en Enonomi Flexi til en pris som kan godtas.
I betingelsene står det at dette gir full poengopptjening og mulighet for oppgradering mot poeng.
Noen som vet om disse billettene da kun er i Y,B eller S? Er nødt til å reise i økonomi, men ser for meg å brenne av noen EBpoeng for oppgradering.

Reisen jeg ser på er via København. Noen som har noe inntrykk av loaden på den strekningen og om sjansene for oppgradering mot poeng er gode?
Bookingclass er "EHNOWB" ifølge hjemmesiden til SQ.

Takk for eventuelle kommentarer og svar

Re: Booking med SQ fra København til Singapore

På hjemmesiden til Eurobonus står det at du må ha Y, B eller S billett for å kunne oppgradere mot poeng med SQ. I tillegg må det være ledig bonussete i business for at du skal kunne oppgradere. Sannsynligheten for det siste er liten, men ring og hør med medlemservice, evt bruk ANA-tool.

Last edited:

Det pleier å være dyrt å booke via SIA sin hjemmeside. Jeg har alltid fått mye bedre priser ved å booke gjennom orkide.no. Tror de har noen spesialavtaler med SIA om priser. De kan også lett se bookingklassene.

SIA fra CPH pleier å gå fulle hver gang. Du skal dessuten ha en Eco billett som er nesten like dyr som en Biz billett for å oppgradere med Star A awards, så det tror jeg bare du kan glemme. Dessuten pleier biz også å være utsolgt på den ruta. Merkelig nok, ettersom bizprisene til SQ er skyhøye!! Det er så og si umulig å booke bonusreise på den ruta, både i eco og biz.

BF:cool2

Jeg har for annen gang booket via LHR med deres 380, samme pris for samme bookingklasse. Drar i oktober, men videre MNL/KUL ( open-jaw)

For meg har begge gangene ER Tours stikket av med salget.Kontaktet også Wickstrøm og Orkide..

I betingelsene står det at dette gir full poengopptjening og mulighet for oppgradering mot poeng.
Noen som vet om disse billettene da kun er i Y,B eller S? Er nødt til å reise i økonomi, men ser for meg å brenne av noen EBpoeng for oppgradering.

Husk at du ikke må blande sammen SQ og SAS nå! AT man kan oppgradere mot poeng gjelder nok for SQ-medlemmer, og ikke alle andre. Du er ikke den eneste som blander sammen tingene. Har man en EB-konto og flyr med andre enn SAS så må man sjekke SAS sine sider for regler og pris ifht. oppgradering på StarAlliance.

Takker for mange gode tilbakemeldinger.
Skal innrømme at jeg gikk i fellen og tenkte det var mulig å oppgradere så lenge jeg valgte flexi-løsningen. Og da var nesten 12.000 er grei pris.
Tenker vi sjekker med noen av byråene foreslått her.

Personlig synes jeg det er synd at ikke flere har løsningen som i alle fall swiss har, at man lett kan se hvilken bookingklasse det er man vil bestille i.

Herlig med et slikt forum med kunnskap å henvende seg til!

Back