Bonusbilletter (*A) til Sør-Afrika og Tanzania i februar/mars

Peppep

ScanFlyer Gold
Bonusbilletter (*A) til Sør-Afrika og Tanzania i februar/mars

Jeg har lenge planlagt en bonustur til Afrika til neste år. Sør-Afrika er kjent for å ha helt elendig tilgjengelighet på bonusbilletter selv hvis man søker idet billettene blir gjort tilgjengelig ca 11 mnd før. Dessverre var ikke det et alternativ denne gangen, og først nå skal jeg finne en brukbar rute og bestille - for sikkerhets skyld for to personer.

Ideelt sett vil vi ta Tanzania og Kilimanjaro først, og deretter avslappingen etterpå, slik at det blir BGO-DAR + DAR-CPT + CPT-BGO (vi bestiller DAR-JRO-ZNZ-DAR utenom). Den første etappen er relativt enkel, og har bra tilgjengelighet med både Swiss og Turkish (TK riktignok med 739, men innser at jeg ikke kan være kresen). DAR-CPT er også uproblematisk, men så stopper det helt opp. CPT-Europa fra +/- 1. mars virker helt umulig. Har sjekket (CPT-JNB er enkelt):

SA: JNB-LHR, JNB-FRA, JNB-MUC
LX: JNB-ZRH
TK: CPT-IST
LH: CPT-MUC, JNB-FRA

Er det noe jeg ikke har tenkt på? Så vidt jeg kan se er de eneste mulighetene å enten reise tilbake samme veien (via DAR, NBO el.l) eller å utsette reisen til april, men vil egentlig unngå begge deler. Setter stor pris på alle innspill. :)

Last edited:
Re: Bonusbilletter (*A) til Sør-Afrika og Tanzania i februar/mars

Ethiopian er også en mulighet.

Takk for forslagene.

Skal sjekke ut Egyptair. Er det OK service/komfort på CAI-CPH, som er nesten fem timer med 738? Egyptair er så vidt jeg husker et tørrlagt selskap, som er litt kjipt, men ikke en deal breaker.

Har sett på Ethiopian tidligere, men det blir slitsomt. Bare CPT-JNB-ADD er 9-10 timer i ren reisetid, og da er det med ankomst på kvelden og overnatting der, før minst 10 nye timer venter neste morgen for å komme fra ADD til BGO. Da velger jeg heller South African + Swiss, som både har bedre produkt og schedule.

Fant nå Brussels Airlines på NBO-BRU, som i seg selv er fristende å teste ut, men også det blir også en veldig lang rute, CPT-JNB-NBO-BRU-XXX-BGO (og reisefølget er ikke en stor tilhenger av å reise noe annet enn raskeste mulige vei). For ikke å snakke om at jeg skulle ha vært ekstremt heldig for å finne den ene USDM-agenten som hadde godkjent det. ;)

Ethiopian er også en mulighet.

Skal nedover i akkurat samme perioden selv. ethiopian har ikke en eneste bonusbillett i business.

Brussels har en rekke eksotiske destinasjoner i Afrika og er jo i Star.

Vi har foreløpig booket ORD-LHR i AA F og var griseheldige og fikk BA F LHR-NBO. Til Joburg fikk vi lett SA som du sier, dog med 737. Lufthansa hadde relativt bra tilgjengelighet, dog i Economy.

Returen går med Seychellene mistake fare etter to uker.

Trodde at jeg hadde funnet en løsning ved å snu ruten, fant to seter med SA på FRA-JNB i mars, og skulle booke:

BGO-FRA-JNB-CPT, LH/SA
Stopp på en uke
CPT-JNB-DAR, SA
Stopp på to uker
DAR-ZRH-FRA-BGO, LX/LH

Agenten reagerte overhodet ikke på stopover i DAR, selv om det ikke er en *A-hub - men han fant ingen biz-seter på DAR-ZRH, selv om det er 4 seter tilgjengelig i følge ANA. Har det noe for seg å ringe tilbake og prøve igjen, eller er det bare å gi opp den flighten? :/

Takk for den voldsomme responsen. ;)

Fant reell tilgjengelighet på LX-flighten noen dager senere, og bestilte i dag. Agenten hadde ikke peiling på Afrika i det hele tatt, og det virket som stopover i DAR var det siste hun tenkte på.

*gleder meg* :colgate:

Back