• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Bombardier Global 8000

Someone

Moderator
Medlem
Bombardier har lansert deres nyeste variant av Global Express serien: Global 8000.

I praksis er det vel en forbedring/utvikling av Global 7500, og som etter navnet tilsier en rekkevidde på 8000nm. Toppfart på mach .94, hevnder de er raskest klassen, og ved 41.000ft skal flyet ha en kabintrykk tilsvarende kun 2.900ft. Første levering er planlagt i 2025

Ser at de som endel av testingene av denne tok og pushet en Global 7500 i over Mach 1

https://bombardier.com/en/media/new...aft-flagship-new-era-business-aviation?page=0

Bombardier Introduces Global 8000 Aircraft, the Flagship for a New Era in Business Aviation

Bombardier-presents-Global-8000-web.jpg
 
«Worlds fastest since Concorde» med Mach 0.94 stemmer vel forsåvidt siden Convair 990 ikke fløy etter 2003…
 
Da har den "på papiret" blitt litt raskere, med 0.95 mach.


Bombardier has increased the planned maximum operating speed of its Global 8000 business jet to Mach 0.95, slightly faster than previously intended, as the company prepares for certification this year.

 
Back
Top