• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Bekrefter kjøp av 737-700 ->Avbestilt

Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Ja, det ligger nok litt i kortene at UA har fått en klekkelig rabatt. Boeing er nok svært motivert til å få lukket luken mellom nåværende 737NG-produksjon og den kommende MAX-produksjonen. Men den påståtte rabatten her var overraskende stor (hvis dette medfører riktighet).

Espen
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Her ligger det vel i kortene at de trenger å fylle hull i produksjonen før MAX overtar.
Men hvordan ligger Bombardier nå an økonomisk? Kan vi se første stikk på å få til en overtagelse. Hadde vel ikke vær Boeing i mot, å svelge en konkurrent, få tak i kvalifisert personell, en model klar for å fylle ett marked, men regner med det er mange som kan jafse i seg noen på ett evt billigsalg.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Her ligger det vel i kortene at de trenger å fylle hull i produksjonen før MAX overtar.

Men hvordan ligger Bombardier nå an økonomisk? Kan vi se første stikk på å få til en overtagelse. Hadde vel ikke vær Boeing i mot, å svelge en konkurrent, få tak i kvalifisert personell, en model klar for å fylle ett marked, men regner med det er mange som kan jafse i seg noen på ett evt billigsalg.


Bombardier har nettopp solgt majoriteten av CSeries programmet til en miks av Québec og den Canadiske Staten. Så må i så fall være de som skal selge til Boeing
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Bombardier har nettopp solgt majoriteten av CSeries programmet til en miks av Québec og den Canadiske Staten. Så må i så fall være de som skal selge til Boeing
Og Boeing eide jo en gang de Havilland Canada. De kjøpte det av den canadiske staten i 1986 og solgte til Bombardier i 1992. Så det spørs jo hva slags erfaringer de gjorde i den perioden...
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Og da var de 65 737-700 avbestilt. Dvs de konverterer 4 til 737-800 med levering i 2017, mens de resterende 61 vil bli konvertert til 737-Max

Side 79 i deres presentasjon i forbindelse med deres investor day
http://ir.united.com/~/media/Files/...tions/2016/investor-day-2016-presentation.pdf
- Converting four 737-700s to four 737-800s to be delivered in second half of 2017
- Deferring remaining 61 aircraft and converting to 737-MAX with delivery dates to be determined
 
Back
Top