Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Bekrefter kjøp av 737-700 ->Avbestilt

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Bekrefter kjøp av 737-700 ->Avbestilt

Kanskje litt overraskende, men tilgjengelighet, drivstoffpris og pris (NG) kan vippe pinnen i Boeings favør, selv om -700 er litt større enn de umiddelbare kriteriene. Det dreier seg om en bestilling på 30 fly.

A decision by the Chicago-based airline to pick Boeing's 737-700 jet would be a blow for Canada's Bombardier, which has courted United as a key prospect for its struggling CSeries, and potentially Brazil's Embraer as well.

United's requirement for 100-seat aircraft is in the natural hunting ground for those manufacturers, but Boeing waded in with highly competitive offers for its slightly larger 737-700, which officially seats 126 passengers, the sources said.

http://www.reuters.com/article/us-ual-aircraft-idUSKCN0US27I20160114
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Konkurransen er egentlig mellom EMB, BBD, BCA, Airbus og TwinAisleFeeders ... selv mener jeg at United skulle helst slä to fluer i ett smekk !, dvs samtidig som de klör sine Piloter pä ryggen (mot positiv Unionship i retur) med 30 stk smä-feeders, skulle de tenke ä likeledes klö sine Cabin Attendants pä ryggen, ved ä anskaffe 30 stk H19QR eller/og H20QR som er meget bedre tilpasset höyere krav for arbeids-ergonomi for fly-vertinnene, pga av fire aisle-seats og ett "one off" seat i (1+3+1)-cross'en, mye enklere ä servere enn med (3+3) cross'en ? Med SpaceFlex bakerst, viser H19QR plass til naermere 125 seter @ 28", mens H20QR viser plass til naermere 155 seter @ 28", vesentlig större enn C100 eller C300. Hvis United biter pä dette alternativet ville Airbus forhäpentlig gä med pä ä bygge H19QR og/eller H20QR, dessverre löfter ikke Airbus èn finger for ä selv selge H2XQR Series hvortil IP'en eies eksternt ...
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Konkurransen er egentlig mellom EMB, BBD, BCA, Airbus og TwinAisleFeeders.


Nå er det bare fore av disse som faktisk har et produkt og tilby som både er sertifisert og i fysisk salg. Litt vanskelig og selge dem et konsept som bare finnes på power point og som ingen produsenter er interessert i og tilby
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

H19QR NEO er ganske enkelt en refurbish av A319 kabinen, kan fikses "overnight", spesielt hvis midcabin overwing Emergency Exit defineres som 2 x Type III luker. Sertifisering av kabin-anlegget kan ordnes "pä papiret" med de nye OR-simulerings programmene. Hvis man vil, kan man, Someone ... Twinaislefeeders lisensierer sin IP til Airbus som lager sine A319 som H19QR internt, uten större vanskeligheter, de settes sammen pä samme FAL (Final Assembly Line) omtrent pä samme tidsrom ? Dvs at om Ron Baur bestemmer at H19QR er OK, hvorved John Leahy innser at for ä ta innersvingen pä BCA, EMB og BBD mä Airbus "bite the bullit", tror jeg nok det finnes en ordning, hva ?

Selv ville jeg iallefall synes det ville vaere artig, ler best den som ler sist ?
 
Last edited:
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

H19QR NEO er ganske enkelt en refurbish av A319 kabinen, kan fikses "overnight", spesielt hvis midcabin overwing Emergency Exit defineres som 2 x Type III luker.

Vel, her er det en god del ting som mangler:
  • Produktet finnes kun som et løst konsept og ingen detaljer er klare.
  • Prisen er ikke kjent, og det er ikke noe firma som kan tilby dette på kort eller halvlang varsel.
  • Sertifisering er ikke noe som skjer "over natta". Kanskje innen rimelig tid, men det kan uansett ikke gjøres før produktet finnes.

Det er på tide å innse at dette luftslottet H19QR er noe som ingen har vist seriøs interesse for, og som er veldig, veldig lite realistisk. Det kan på ingen måte sammenlignes med eksisterende produkter med store og seriøse aktører bak seg.

Derfor er det nok best at vi holder oss til reelle alternativer i denne tråden og lar spekulasjoner om framtidige muligheter være et annet sted.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter

Ser ut som United nå bekrefter at de bestiller 40 737-700 fra Beoing, med levering fra midten av 2017. Det gjør det også mulig for dem og parkere flere 50-setere

http://finance.yahoo.com/news/unite...wMwBHJlZ2lvbgNVUwRzeW1ib2wDVUFM?.tsrc=applewf
Today, UAL announced it would take delivery of 40 new Boeing 737-700 aircraft, which will enter the fleet beginning in mid-2017. These aircraft will replace a portion of the capacity currently operated by the company's regional partners, as the company expects to reduce by more than half the number of 50-seat aircraft in its fleet by 2019.

Noe sier meg de har fått en veldig god pris fra Boeing. Dette er også den første signifikante 737-700 ordren på lenge, da modellen omtrent har vært død i flere år. Det er heller ikke umulig at Boeing velger og gå ganske langt ne di pris, da de i motsetning til Airbus som er "utsolgt" for A32x CEO, tilsynelatende har et produksjonshull mellom 737NG og 737MAX de har hatt litt utfordringer med og fylle

Samtidig har jo United også endel brukte A319 og 737-700 på vei inn i flåten
 
Last edited:
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Sä er det Boeing som ler sist ... og Airbus som sitter med skjegget i postkassen. Sjansen var god for ä rehabilitere A319 som har gätt sakte i den senere tid. Uten ä nevne Bombardier, som sikkert skjaerer tenner ... Men Ron Baur kjenner sin sak. Han er mann til ä overraske verden. Vi fär vente ä se hvordan 737-700'ene kommer til ä se ut innvendig ved leverans i 2017 ? Fordi veien kunne vel föles ä vaere litt lang-artet fra 50-70 seter (pr idag) til 132-156 seter (avhengig av pitch) med 737-700 (3+3) i 2017 allerede ... kanskje det trengs noe midt imellom, f.eks. 110 seter hvorfor ikke ?


Her var det mye faktabom ute og går. En 737-700 i United konfigurasjon tar 118 passasjerer. Så når du her snakker om 132-156 seter er du tydeligvis ikke helt oppdatert

Airbus er mer eller mindre utsolgt for hele A32x linjen de neste årene, og er fokusert på NEO ramp up. Så det er neppe de som er taperen her, da det ikke er sikkert de kunne levere volumet UA trenger i samme tidsrom. Og som nevnt, så er (var) det Boeing og ikke Airbus som har et produksjonsgap mellom to generasjoner fly de må fylle

Så taperen her er Bombardier, samt et par andre fantasikonsepter
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Jeg regner med at dette er förste omgang i en overhaling av hele United Express' fläte(r), hvor det sammensatt er i bruk noen 550 RJ'er. United Airlines viser veien, men de enkelte partnerene kan velge ä gä egne veier, dog er enhetsfläte en mulig tankelinje. Airbus er ikke gift men sin egen NEO nye type, de har muligheten ä spille CEO sä lenge dette gir akseptable sales proceeds. Det vanskelige er ä finne ledige vingeslots, med dagens backlog. Kanskje var Johm Leahy pä ski-ferie i Alpene i denne forhandlings-runden ... vent til han kommer tilbake pä kontoret, og United express begynner neste runde for fly nº 41 til 80 osv ? Toget er ikke gätt verken for Bombardier, for A319 eller for andre som gär rundt "med blä tiltro til" annet.
 
Last edited:
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Express-selakapene har ikke lov til å operere 737. Dette er for mainline.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Ikke for meg, men for Uniteds fagforeninger ....
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Man kan vel også anta at dette er et grep fra UA for å minske konsekvensen av pilotmangelen som begynner å bli alvorlig for commuterselskapene ..
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Scope clause. Er det ikke herlig :)
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Les litt om scope clause. Myndighetene har ingenting med saken å gjøre.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Største regionale jet som fly for United er E-175 utstyrt med 76 seter


Les litt om scope clause. Myndighetene har ingenting med saken å gjøre.


Jepp, er jo rent fagforeningsavhengig. Og derfor blant annet E190/E195 ikke har vært veldig populære blant amerikanske selskaper (unntatt JetBlue)
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Heisan!

Staar paa farten paa morgenen her, saa jeg faar ikke tid til aa gaa over alle detaljene, men i kort saa gaar disse nye B737-700 flyene inn i mainline, samme some de pent-brukte A319 vi starter aa faa naa. I foelge pilot kontrakten saa har vi naadd maksimum 70(+) sete kontrakten for regional operation, saa vi kan ikke sette inn disse, eller noen andre typer 70(+) fly her. Det er ogsaa en push for aa bli mindre avhengig av disse 50 seter regional flyene, og disse rutene vil mere og mere, der det passer, bli overfoert til mainline.

Selvfoelgelig er det greiere aa ta inn flytyper vi allerede har i service, saa lenge disse er fortsatt relativt modern og oekonomiske, og derfor passer disse A319/B737-700 utmerket godt inn i den eksisterende flaaten.

Da faar jeg starte dagen min... ;)

Dag
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Da skal United visstnok ha bestillt 25 flere B737-700

http://www.ch-aviation.com/portal/news/44303-united-orders-more-b737s-from-boeing

United Airlines (UA, Chicago O'Hare) has ordered twenty-five more B737-700s from Boeing (BOE, Chicago O'Hare) industry sources have told Reuters. Though neither the airline nor the manufacturer has officially confirmed the move, it would compliment a firm order for forty -700s placed in January.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700


Nå også bekreftet fra United

http://newsroom.united.com/index.php?s=20295&item=124646
United Airlines today announced an order to purchase 25 new Boeing 737-700 aircraft. The order is in addition to the previously announced order of 40 737-700s. United will take delivery of the aircraft beginning at the end of 2017.
 
Re: Boeing utfordrer i Uniteds valg av 100-seter - Edit: Bekrefter kjøp av 737-700

Ser det estimeres at United har fått disse flyene med 75% rabatt. Hvis det stemmer er det ikke rart i United slo til

http://www.marketwatch.com/story/boeing-just-told-the-fed-that-the-us-dollar-is-too-high-2016-04-01
United Continental Holdings Inc. UAL, -5.25% is buying 65 737s at a reported $22 million each — close to 75% off list price and about half the normal price even for bulk orders, the Goldman report said.
 
Back
Top