Boeing oppgraderer 737 i 2010

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Pressemelding:

Boeing Unveils Performance, Comfort Changes to Next-Generation 737s

SEATTLE, April 28 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA) today announced that seven airlines will be the first to incorporate the new, spacious 737 Boeing Sky Interior starting in late 2010. The interior features soft, blue-sky-like lighting overhead.

The airlines are:
• FlyDubai - Dubai, United Arab Emirates
• Continental Airlines - Houston
• Norwegian Air Shuttle ASA - Fornebu, Norway
• Malaysia Airlines - Kuala Lumpur, Malaysia
• TUI Travel
PLC - London
• GOL Airlines - Sao Paulo, Brazil
• Lion Air - Jakarta, Indonesia


787 Style in the World's Leading Single-Aisle Airplane
Drawing from years of research used to design the interior for the 787 Dreamliner, the 737 Boeing Sky Interior features new, 787-style modern sculpted sidewalls and window reveals that draw passengers' eyes to the airplane's windows, giving passengers a greater connection to the flying experience. On a more practical note, the sidewall design integrates the air vent so that before-flight security checks go more quickly for maintenance staff.

The new design offers larger, pivoting overhead stowage bins that add to the openness of the cabin. The bins give more passengers room to store a carry-on roll-aboard near their own seat, adding both extra convenience and extra legroom.

Boeing redesigned reading-light switches so passengers can find them more easily and avoid accidentally pressing the flight-attendant call button.

Speakers are integrated into each row's passenger-service unit to improve sound and clarity of public address operations, while the new integrated air vent and improved noise-dampening materials reduce overall cabin noise.

More efficient, more clean
Changes to the Next-Generation 737 are more than cosmetic: Boeing is targeting a 2 percent reduction in fuel consumption by 2011 through a combination of airframe and engine improvements. Airplane structural improvements will reduce drag on the airplane, reducing fuel use by about 1 percent. Boeing's engine partner, CFM, is contributing the other 1 percent fuel savings through hardware changes to its engine.

Continental Airlines will make a Next-Generation 737-800 available to Boeing to flight test the performance improvements.

boeing-737-sky-interior.jpg


Og les også denne bloggen fra Seattle P-I:

I'm at Boeing's Customer Experience Center in Tukwila, and it appears that the 737 will be getting a new interior similar to the 747-8 and the 787.

A big sign in front of me reads, "737 Boeing Sky Interior."

http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/167503.asp?source=mypi
 
...ikke ulikt stemningen ombord hos Virgin America og deres A320/319 maskiner.
 
Air Canada driver med noe lignende også, med et skiftende lysspill i taket på flere av flyene deres.
 
Det er på tide med en oppdatering på B737, men tror ikke at dette er hva operatørene vil hoppe høyt og rope hurra for.

Operatørene vil vel ha en "helt" ny single-aisle som er like ny som B787 blir for medium og long haul markedet. Gjerne en med range som en B757 og operasjon og maintenance kostnader som er lik eller mindre enn dagens NG.

Tror dette er mer som et "plaster på såret" i forhold til at Boeing ikke kommer med en ny single-aisle før ca 2020.

Men det ser stilig ut innvendig.
 
Last edited:
Veldig bra! Litt synd at det ikke er på plass før seint i 2010. Norwegian vil da få mange fly med det "gamle" interiøret.
 
Gud et der var lekkert, nå skal hvertfall jeg glede meg til å gå på jobb fremover :)

Spørsmålet er jo om vi skal oppgradere de vi får levert fra nå og frem til oppgraderingen er klar?
 
Dette var virkelig et flott interiør, blir jo fantastisk bra med tanke på håndbagasje og belysning ombord:D
 
Norwegian Appåtil og!

Jaja nå kan det bli greit å gå på jobb som Cabin Crew med slike fly!

Huff blir vel litt ny kursing for oss som flyr på typen fra før hehe.
 
Så slett ikke dumt ut det der. Kanskje man får plass til håndbagasjen i overheadbins, til tross for naboens taxfreekvote..:rolleyes:
 
Heisann BSSW!

...men tror ikke at dette er hva operatørene vil hoppe høyt og rope hurra for.

Joda, det er greit nok at vi, som mange andre flyselskap, venter paa Airbus og Boeing for en ny single-isle, men det betyr ikke noedvendig vis at vi ikke er interesserte i dette. Vi har en flaate paa naere 200 "relative" nye NG'er som vi vil beholde i mange aar og mye av denne teknologien som "Airplane structural improvements will reduce drag on the airplane, reducing fuel use by about 1 percent" kan oppgradere disse. Vi har for eksemple startet med siste fase av et B777 PIP (Product Improvement Program) der vi bruker noe av B777-300ER/-200LR teknologien og modifiserer vaare tidligere B777-200ER fly. Denne PIP pakken gir oss 1% fuel burn improvement som er stort for et langdistanse fly.

Dag
 
Heisann BSSW!



Joda, det er greit nok at vi, som mange andre flyselskap, venter paa Airbus og Boeing for en ny single-isle, men det betyr ikke noedvendig vis at vi ikke er interesserte i dette. Vi har en flaate paa naere 200 "relative" nye NG'er som vi vil beholde i mange aar og mye av denne teknologien som "Airplane structural improvements will reduce drag on the airplane, reducing fuel use by about 1 percent" kan oppgradere disse. Vi har for eksemple startet med siste fase av et B777 PIP (Product Improvement Program) der vi bruker noe av B777-300ER/-200LR teknologien og modifiserer vaare tidligere B777-200ER fly. Denne PIP pakken gir oss 1% fuel burn improvement som er stort for et langdistanse fly.

Dag
Hei Dag.

Poenget mitt var at dette ikke var det som operatører hadde mest lyst på. Men at de er interessert i dette, forstår jeg godt. Men 1% på en B737 er ikke så mye pr flight. Vet ikke hva gjennomsnittlig flytid på en NG er, men det kan neppe være mer enn 2.5 time. Selv om det er snakk om noen kg fuel, så er det ikke "grensesprengende" heller. I så fall så hadde nok Boeing fokusert mer på det enn på forbedringene i kabinen.

Men over en flåte på 200 NG'er så blir det en del. Disse improvements er mulig å modifisere på allerede operative NG'er? Da vil jeg anta at det er noe som er forholdsvis enkelt å gjøre, gjerne ved neste C-check. Vet du hva disse forbedringene går ut på?
 
Hei Dag.

Poenget mitt var at dette ikke var det som operatører hadde mest lyst på. Men at de er interessert i dette, forstår jeg godt. Men 1% på en B737 er ikke så mye pr flight. Vet ikke hva gjennomsnittlig flytid på en NG er, men det kan neppe være mer enn 2.5 time. Selv om det er snakk om noen kg fuel, så er det ikke "grensesprengende" heller. I så fall så hadde nok Boeing fokusert mer på det enn på forbedringene i kabinen.

Men over en flåte på 200 NG'er så blir det en del. Disse improvements er mulig å modifisere på allerede operative NG'er? Da vil jeg anta at det er noe som er forholdsvis enkelt å gjøre, gjerne ved neste C-check. Vet du hva disse forbedringene går ut på?

Er uenig at dette ikke er grensesprengende reduksjon i fuelforbruk, la oss ta et eksempel. (Husk at det er totalen, antal flydde timer i året som er viktig, ikke gj.snittlig tid på flyturene.)
Airline X flyr eks 10 timer daglig x 2000kg/timen x ca 310 dager i året med sine ca 100 fly= 30 Millioner spart..( 800$ tonnet/6kr/$)

Kankje dette ikke er helt riktig men ca tror jeg
 
Hei igjen BSSW!

Som Information Alfa nevner saa er 1% ganske stort, selv for en B737. Vaar snitt flytid for -800 flaaten er mellom 2.8 til 2.9 og med 2% reduksjon regner vi med en fuel sparing paa naere 60.000 USG per fly.

Also, Boeing is “targeting a two percent reduction in fuel consumption by 2011 through a combination of airframe, weight and engine improvements.” For CO, that results in the burning of approximately 60,000 fewer gallons of fuel per year, per aircraft.

Dag
 
Back
Top