Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Someone

Moderator
Medlem
Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Boeing planlegger forbedre 777 ytterligere, mens de venter på 777X skal kommer på slutten av tiåret. Ved hjelp av små forbedringer av motorer og aerodynamiske forbedringer håper de på 2% drivstoffbesparelse fra slutten av 2016, samt muligheter for ytterligere 14 seter, skal kunne besparelsene ned opp mot 5% i forhold til en 777-300ER levert i dag

Korte trekk som hva som gir besparelsene:
- Motor 0,5% gjennom forbedringer fra GE
- Aerodynamikk og vekt 1,5% - Fjerneing av tailskidd-beskyttelse, forbedringer i trim og mindre drag fra trailing edges og flaps. Samt redusere vekten med ca 600kg (1200 lbs)
- Cabin 3% - Få plass til 14 flere seter ved bedre utnyttelse av kabinen


DF-777Upgrade.jpg


http://aviationweek.com/commercial-aviation/boeing-rolls-out-777-upgrade-plan
The plan, initially revealed in January, will be laid out in detail by Boeing for the first time on March 9 at the International Society of Transport Air Trading meeting in Arizona. Aimed at providing the equivalent of 2% fuel-burn savings in baseline performance, the rolling upgrade effort will also include a series of optional product improvements to increase capacity by up to 14 seats that will push the total potential fuel-burn savings on a per-seat basis to as much as 5% over the current 777-300ER by late 2016.

Dette er et av Boeings forsøk på og opprettholde produksjonen på 8,3 fly per måned frem til 777X kommer. Boeing mangler trolig mellom 250-300 ordre skal de unngå og dra ned produksjonen slik Airbus har gjort med A330 fra 2016. Tviler dog på at det er nok, og at også Boeing må redusere om noen år
 
Re: Boeing forbereder 777, mens de venter på 777X

Space saving lavatories? Høres ut som enda mindre dasser.
 
Re: Boeing forbereder 777, mens de venter på 777X

Med andre ord, enda trangere "opplevelse" i luften :)
 
Re: Boeing forbereder 777, mens de venter på 777X

Da får jeg prøve i morgen hvordan bare 8 seter i bredden på en 777-300ER er (AF Premium Economy CDG-SCL).
 
Re: Boeing forbereder 777, mens de venter på 777X

blir det noe trip report ?

Blir vel noe slikt og så får vi se om jeg får med meg et par innenlandflighter i Chile med to forskjellige selskap, et besøk hos det nasjonal luftfartsmuseumet i Santiago og så er det helg inne i turen som kan benyttes til så mangt - tur ut på Isla Chiloé for kjøpe en Chilote-genser? dra på vulkanjakt? følge med på CL415er og Beller som slukker skog- og gressbranner rett nord for Puerto Montt? eller dra på Apfelstrudel-tur til Puerto Varas?
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X

off topic

vis du tar et fly til Puerto montt så kan du gjøre alt det der
du har vulkan Osorno ca 1 time unna med bil, puerto varas er vel 30 min unna kjøretur, og LAN har en mellomlanding i PMC i ruten sin mellom Santiago og Castro (Chiloe)
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X

Har seks arbeidsdager i Puerto Montt
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X

Selv om f.eks United sin siste ordre (konvertering hjalp) så opprettholder Leeham sin estimat på at hullet ikke vil fylles helt, slik at Boeing vil bli nødt til og redusere 777 produksjonen frem mot introduksjonen av 777X

http://leehamnews.com/2015/05/05/boeing-777-production-gap-remains-challenging/
May 5, 2015: c. Leeham Co. The order for 10 Boeing 777-300ERs last month by United Airlines was a welcome addition to the backlog for the Classic line, but it remains a struggle for Boeing to obtain enough orders, or convert options and LOIs, to bridge the production gap to the entry-into-service for the 777-9, currently planned for 1H2020.
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Fortsatt stille fra Boeing, men Goldman Sachs tror Boeing må redusere 777 produksjonen fra 8,3 til 5 per måned fremover, hvis det ikke plutselig kommer noen store ordre på 777-classic, Hvilket virker mindre og mindre sannsynlig etter hvert som tiden går

http://leehamnews.com/2015/10/06/goldman-sachs-predicts-rate-5-for-777-in-2017/
Goldman Sachs predicts rate 5 for 777 in 2017
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Fortsatt stille fra Boeing, men Goldman Sachs tror Boeing må redusere 777 produksjonen fra 8,3 til 5 per måned fremover, hvis det ikke plutselig kommer noen store ordre på 777-classic, Hvilket virker mindre og mindre sannsynlig etter hvert som tiden går

http://leehamnews.com/2015/10/06/goldman-sachs-predicts-rate-5-for-777-in-2017/

Der tror jeg de har rett for en gangs skyld.
Noen av eksisterende 777 operatører vil i de nærmeste årene skifte ut dagens 777 varianter med nye. Mange av maskinene som avhendes fra f.eks. Emirates og SIA vil komme ut på annenhånds markedet og sørge for god tilgang til nye operatører , spesielt charterselskaper og selskaper som vil konvertere eldre 777 til fraktmaskiner.
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Er en del bestillinger på 777-8 & 9. 53 & 253
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Ser ut som Boeing nå vil redusere produskjonen av 777 til 5,5 per måned fra 2017 basert på det de sa på denne ukens Investor Day. Tidligere har et kutt fra 8,3 til 7 per måned blitt annonsert. Boeing kjører selvsagt en positiv spinn på historien og at det skyldes den begynnende overgangen til 777X. Samtidig er fakta den at ordreboken på 777, da 777-300ER og 777F, fremover rett og slett er for liten til og opprettholde dagens produksjonstakt frem til 777X begynner og leveres for fullt på andre siden av 2020
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Analyse fra Leeham som viser at Boeing ligger endel etter med salgsmålene for 777 selv for en produksjon på 5,5 per måned i 2018 og man ikke blir overrasket over ytterligere kutt

Det er også ganske tydelige tegn på at widebodymarkedet er betydelig svakere nå enn for kort tid siden

https://leehamnews.com/2016/08/11/boeing-lays-ground-cut-777-rates/
Boeing lays ground to cut 777 rates again


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Analyse fra Leeham som viser at Boeing ligger endel etter med salgsmålene for 777 selv for en produksjon på 5,5 per måned i 2018 og man ikke blir overrasket over ytterligere kutt

Det er også ganske tydelige tegn på at widebodymarkedet er betydelig svakere nå enn for kort tid siden

https://leehamnews.com/2016/08/11/boeing-lays-ground-cut-777-rates/



Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller at mange wide body kjøpere velger Dreamliner fremfor 777 og noen sikkert A350-1000 også.
Ser man på den globale WB Produksjonen så er den vel ikke så ille.
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Markedet for 'store widebodies' har vel mer eller mindre kollapset ..
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Eller at mange wide body kjøpere velger Dreamliner fremfor 777 og noen sikkert A350-1000 også.

Ser man på den globale WB Produksjonen så er den vel ikke så ille.



Det er ikke produksjonen i dag som er utfordringen for 777, men ordreboken fra 2017/2018. 777 produseres jo i dag på rekordnivåer med 8,3 fly per måned, stort sett -300ER, og noen fraktere innimellom
Selv om 777-300ER er et meget kapabelt fly, så begynner det jo også og nærme seg sluttet av produksjonssyklusen. Og det er enda en stund til 777-8 og -9 kommer, og de har vel heller ikke solgt like mange per dags dato som Boeing kanskje hadde håpet?
 
Re: Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt

Der tror jeg de har rett for en gangs skyld.
Noen av eksisterende 777 operatører vil i de nærmeste årene skifte ut dagens 777 varianter med nye. Mange av maskinene som avhendes fra f.eks. Emirates og SIA vil komme ut på annenhånds markedet og sørge for god tilgang til nye operatører , spesielt charterselskaper og selskaper som vil konvertere eldre 777 til fraktmaskiner.

Og du fikk også helt rett:p Cathay kjøper 777-300 (ikke ER) fra Emirates.
 
Back
Top