Boeing forbedrer 777, mens de venter på 777X - håper unngå produksjonskutt
Boeing planlegger forbedre 777 ytterligere, mens de venter på 777X skal kommer på slutten av tiåret. Ved hjelp av små forbedringer av motorer og aerodynamiske forbedringer håper de på 2% drivstoffbesparelse fra slutten av 2016, samt muligheter for ytterligere 14 seter, skal kunne besparelsene ned opp mot 5% i forhold til en 777-300ER levert i dag
Korte trekk som hva som gir besparelsene:
- Motor 0,5% gjennom forbedringer fra GE
- Aerodynamikk og vekt 1,5% - Fjerneing av tailskidd-beskyttelse, forbedringer i trim og mindre drag fra trailing edges og flaps. Samt redusere vekten med ca 600kg (1200 lbs)
- Cabin 3% - Få plass til 14 flere seter ved bedre utnyttelse av kabinen
http://aviationweek.com/commercial-aviation/boeing-rolls-out-777-upgrade-plan
Dette er et av Boeings forsøk på og opprettholde produksjonen på 8,3 fly per måned frem til 777X kommer. Boeing mangler trolig mellom 250-300 ordre skal de unngå og dra ned produksjonen slik Airbus har gjort med A330 fra 2016. Tviler dog på at det er nok, og at også Boeing må redusere om noen år
Boeing planlegger forbedre 777 ytterligere, mens de venter på 777X skal kommer på slutten av tiåret. Ved hjelp av små forbedringer av motorer og aerodynamiske forbedringer håper de på 2% drivstoffbesparelse fra slutten av 2016, samt muligheter for ytterligere 14 seter, skal kunne besparelsene ned opp mot 5% i forhold til en 777-300ER levert i dag
Korte trekk som hva som gir besparelsene:
- Motor 0,5% gjennom forbedringer fra GE
- Aerodynamikk og vekt 1,5% - Fjerneing av tailskidd-beskyttelse, forbedringer i trim og mindre drag fra trailing edges og flaps. Samt redusere vekten med ca 600kg (1200 lbs)
- Cabin 3% - Få plass til 14 flere seter ved bedre utnyttelse av kabinen

http://aviationweek.com/commercial-aviation/boeing-rolls-out-777-upgrade-plan
The plan, initially revealed in January, will be laid out in detail by Boeing for the first time on March 9 at the International Society of Transport Air Trading meeting in Arizona. Aimed at providing the equivalent of 2% fuel-burn savings in baseline performance, the rolling upgrade effort will also include a series of optional product improvements to increase capacity by up to 14 seats that will push the total potential fuel-burn savings on a per-seat basis to as much as 5% over the current 777-300ER by late 2016.
Dette er et av Boeings forsøk på og opprettholde produksjonen på 8,3 fly per måned frem til 777X kommer. Boeing mangler trolig mellom 250-300 ordre skal de unngå og dra ned produksjonen slik Airbus har gjort med A330 fra 2016. Tviler dog på at det er nok, og at også Boeing må redusere om noen år