• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2012485025_clark01.html

One Boeing customer may have more influence than any other outsider on the crucial decision facing the company this year concerning the future of its star wide-body, the 777.

Tim Clark, president of giant Dubai airline Emirates, wielded his clout 10 years ago to define the long-range 777-300ER that is flying today. The resulting plane is the largest and best-selling aircraft in the 777 family.

Now the 777's biggest buyer is exerting his influence again on the strategic choice ahead for Boeing: To head off a looming competitive threat from the fuel-efficient, mostly composite A350-1000 that Airbus has in development, Boeing executives say they will either modify and improve the 777 or invest much more to go for an all-new plane.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Fascinerende i seg selv å tenke på at T7 allerede har nådd en alder hvor man tenker på fornying/erstattere...
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Jeg fløy 777 første gang i .. 1997 eller -98, var det vel. SEA-ORD med UA. Husker at jeg ikke var spesielt imponert, annet enn over høyden. Kunne titte inn i 747'en som sto parkert ved siden av oss.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Fascinerende i seg selv å tenke på at T7 allerede har nådd en alder hvor man tenker på fornying/erstattere...

Ja, fra design konsept studier til kommersialisering/taes i bruk gar det ca 10år for en flytype i denne klassen.
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Kanskje han kunne komme opp med noen ideer for en A380-2000 også?

Dobbelt så lang, 3 etg og plass til 2000 pax?? :p

BF:cool2
 
Re: Boeing får råd med tyngde fra mektig 777-kunde

Ja, Emirates må vel være det selskapet som virkelig kan få produsentene til løfte en ekstra finger eller 10 for å si det sånn! :)
 
Back
Top