Boeing 737MAX - statustråd

Boeing 737MAX - statustråd

Boeing med stor Pressrelease på 737 MAX

Boeing Launches 737 New Engine Family with Commitments for 496 Airplanes from Five Airlines

- Will deliver improved fuel efficiency and lowest operating costs in single-aisle market

- Customers expressing overwhelming acceptance for new airplane

- Feldmann to lead new program; Teal named chief project engineer


SEATTLE, Aug. 30, 2011 /PRNewswire/ -- The Boeing (NYSE: BA)

http://www.prnewswire.com/news-rele...6-airplanes-from-five-airlines-128667063.html

Ulf Scanhorse
 
Last edited:
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Hmm .. DL og AA har bestilt 100 hver ... hvem har booket de andre 296?
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Første Boeing render
 

Attachments

  • 737NE_800.jpg
    737NE_800.jpg
    154 KB · Views: 4,904
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Superinteressant!
Nå må de slutte å flikke på et 45 år gammelt fly, og prøve å tenke på noe nytt.
Tragisk å tenke på at når man skal ut å fly en dag i 2035, er det sannsynligvis i en 737, med et design som da vil være 70 år gammelt. DC-3 kan bare gå å legge seg.
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Nå må de slutte å flikke på et 45 år gammelt fly, og prøve å tenke på noe nytt.
Tragisk å tenke på at når man skal ut å fly en dag i 2035, er det sannsynligvis i en 737, med et design som da vil være 70 år gammelt.

Hvorfor skulle det være tragisk? Det viktigste er tross alt komforten og økonomien til flyet, ikke hvor gammelt designet er.
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Hvorfor skulle det være tragisk? Det viktigste er tross alt komforten og økonomien til flyet, ikke hvor gammelt designet er.

Hvis du legger til sikkerhet, så er jeg enig.
Synd for spotterene hvis de ikke blir tilfredsstilt med et nytt og spennende design:colgate:
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

For all del!
Jeg mener bare at det er et bevis på den tilnærmede monopolsituasjonen de to store fabrikantene har tilegnet seg. Tenk hvis Ford i dag skulle tilby sine kunder en Anglia med nytt dashbord og komposittdeler i karosseriet. Hadde neppe blitt noen suksess i den bransjen.
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

For all del!
Jeg mener bare at det er et bevis på den tilnærmede monopolsituasjonen de to store fabrikantene har tilegnet seg. Tenk hvis Ford i dag skulle tilby sine kunder en Anglia med nytt dashbord og komposittdeler i karosseriet. Hadde neppe blitt noen suksess i den bransjen.

Du kan jo google litt, så kanskje du finner ut at det dreier seg litt mer om dette.
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Superinteressant!
Nå må de slutte å flikke på et 45 år gammelt fly, og prøve å tenke på noe nytt.
Tragisk å tenke på at når man skal ut å fly en dag i 2035, er det sannsynligvis i en 737, med et design som da vil være 70 år gammelt. DC-3 kan bare gå å legge seg.

Ikke tragisk - en modell som har levert over 6000 maskiner og har et par tusen i bestilling må vel heller betegnes som en suksesshistorie.
Når den til og med med suksess kan konkurrere med de nyere (men også aldrende) Airbusene, så er det jo helt utrolig.
:hi2
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Superinteressant!
Nå må de slutte å flikke på et 45 år gammelt fly, og prøve å tenke på noe nytt.
Tragisk å tenke på at når man skal ut å fly en dag i 2035, er det sannsynligvis i en 737, med et design som da vil være 70 år gammelt. DC-3 kan bare gå å legge seg.

Tror det er en del som mangler litt kunnskap her.

Det stemmer at flyskroget til B737 har en lang historie.
Det mange derimot glemmer er at B737 NG fikk en helt ny vinge designet rundt 1993.
A320 vingen ble designet rundt 10 år tidligere tidlig på -80 tallet. B737NG har derfor en mye mer
moderne vinge.
Dette er mye av forklaringen på hvorfor B737NG er mer effektiv enn A320 på de fleste områder
og kommer til å være det intill Airbus oppgraderer sin vinge.

Så aerodynamisk er ikke B737 gammel i det hele tatt - tvert imot :)

W
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Litt OT, men husker min første tur med UA 737-200 i 1969... CA's tydelig likte nicket Fat Albert og det passer sikkert 70 år etter.. Flott fly, topp nyheter. Tross alt meget forskjellig fra lille Extra-Fat-Albert 737-100 som jeg hadde gleden å fly med nyfødte SQ i 1974....
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Det var da voldsomt!
Jeg er selvsagt klar over at det er gjort betydelige endringer på 737'en siden 1965, noe annet ville jo vært komplett utenkelig. Det jeg prøver å formidle er at min første flytur for 39 år siden var med en 737 fra BU. Den tok meg til Oslo på 45 minutter, rimelig komfortabelt og sikkert. Nå snart 40 år senere er flyopplevelsen akkurat den samme, flytiden er den samme. Eneste forskjellen (som er merkbar for pass.) er at dagens 737 lager litt mindre lyd.
Når man sammenligner med bilindustrien, er en biltur i dag en totalt annen opplevelse av komfort og sikkerhet enn det var i 1972.
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Superinteressant!
Nå må de slutte å flikke på et 45 år gammelt fly, og prøve å tenke på noe nytt.
Tragisk å tenke på at når man skal ut å fly en dag i 2035, er det sannsynligvis i en 737, med et design som da vil være 70 år gammelt. DC-3 kan bare gå å legge seg.

Never change a winning team, er det ikke det det heter? :)
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Hmmm ser en endring Utenom motorer da.... Apu exhaust har mere "787" design over seg!
Spennende... Dette blir nok ennå en sukksess for Boeing!! 737 er lekker :)
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Har DL det? De 900ER de bestilte er da av den gamle modellen?

Selvsagt - my bad. :headbang

Imidlertid med levering fra 2013 og utover er det jo mulig at det står med liten skrift et sted at de senere leverte skal være RE ...
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Selvsagt - my bad. :headbang

Imidlertid med levering fra 2013 og utover er det jo mulig at det står med liten skrift et sted at de senere leverte skal være RE ...

Når er egentlig RE planlagt levering, 2017? Det kan kanskje tenkes at -7, -8 og -9 ikke kommer likt. Kanskje -9 kommer sist, slik 321NEO gjør, og da blir vel levering så sent at -900ER er mer eller mindre ferdiglevert til Delta.

Jeg tipper Delta's ordre er og blir -900ER, og så kommer det en ordre om et år eller to på steg 2 i flåtefornyelse på 160-200 seter, som blir større enn 100 fly. Delta har mange og gamle fly som må ut de neste 10 år. Selvsagt kan det bli små justeringer, men Delta trenger mange fly før RE er klar.
 
Last edited:
Re: Boeing 737RE formelt lansert

Da ble det 25 år til med utsikt til smågris fra verandaen her på Frogner da....
 
Re: Boeing 737RE formelt lansert

496 är många flygplan...kul för Boeing!
10-12% lägre bränsleförbrukning är inga dåliga siffror!
Någon på forumet skrev tidigare att en 737-800 byggd 2001 drar uppemot 10% mer än en 737-800W byggs 2011.
Om nu Boeing kommer minska bränsleförbrukningen´med uppemot 20% för 737-8 jämfört med en 738 från 2001...så är det imponerande!

Den taggiga motorkåpan på CFM LEAP-X gör dessutom att 737MAX får en sportigare look tycker jag

Tror ni Ryanair och Norwegian har lagt in beställningar?
 
Last edited:
Back
Top