• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 737-500 på Flightradar 24

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Boeing 737-500 på Flightradar 24

Følger man oppføringene på Flightradar 24 skulle man tro at SAS' 737-500-maskiner var svært inaktive, med et helt tilfeldig utvalg flyvninger på et helt tilfeldig utvalg dager. Likevel er de fleste i aktiv trafikk med tilnærmet fullt program. Dette til tross, det er bare noen få av flyvningene som faktisk kommer opp på radaren.

Hvorfor er det sånn?
 
Re: Boeing 737-500 på Flightradar 24

...og det er fordi det er det eneste flyet med sånn transponder(?)-dings som radarene henter signal fra :)
 
Re: Boeing 737-500 på Flightradar 24

LN-BRJ er eneste SAS -500 som synes på radaren

Likevel dukker jo noen av flightene til andre 737-500-maskiner opp når man trykker på registreringen og videreføres til flight24.com?
 
Re: Boeing 737-500 på Flightradar 24

Kan det tenkes å komme fra en eller annen ACARS-mottaker når info om en av de andre -500'ene dukker opp på Flightradar 24?

Det var forøvrig slik også med Norwegians LN-KKE før den fikk skikkelig utstyr.
 
Re: Boeing 737-500 på Flightradar 24

FR24 / About

The technique to receive flight information from aircraft is called ADS-B. That means the Flightradar24.com can only show information about aircraft equipped with ADS-B transponders. Today about 60% of the passenger aircraft and only a small amount of military and private aircraft have an ADS-B transponder.

SAS B737-500 faller vel i den kategorien at de ikke har en transponder med ADS-B "extension".. hvorfor bruke penger på noe du ikke trenger, liksom..
 
Back
Top