Blue1 med motorstopp

roger

Rakettforskar
Medlem
Egentleg ei særdeles dårleg skreve sak på vg.no.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10061951

Den ene motoren hadde stanset som følge av problemer med oljetrykket.

- Den stoppet ganske raskt da vi kom opp i luften. Da lå vi over Østersjøen, og det bidro ikke akkurat til å berolige passasjerene, sier Bäck, og legger til:

- Det var mange som begynte å stille spørsmål til kabinbesetningen.

Siden den ene motoren ikke kunne brukes, kom det en voldsom lyd i fra den andre på grunn av belastningen, sier Bäck.

Ein kan også lure på kvifor dei spør Norwegian om propellfly. (Og er det særleg bruk av fly med stempelmotorar i passasjertrafikk no lenger?)

Flygesjef Tomas Hesthammer i Norwegian kjenner ikke den aktuelle flytypen spesielt, men sier at slike motorstanser uansett er veldig uvanlig.

- Det kan enten være en stempel- eller turbindrevet motor, men når de først har startet, er det svært sjelden de må stoppe, sier Hesthammer til VG Nett.

Just curious: kor ofte skjer slikt, statistisk sett?
 
Det er ikke mer enn seks ukers tid siden undertegnede hadde to flyturer stempelmotorrutefly.
 
Quiz_62.jpg


Her er eit bilete av climb out frå St. Marys på Syllingar (Isles of Scilly på engelsk) med Scilly Skybus sin Britten-Norman BN-2B Islander. Islander-ane er framleis ein av verdas oftast brukte flygemaskinar for å frakta passasjerar.
 
Back
Top