Egentleg ei særdeles dårleg skreve sak på vg.no.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10061951
Ein kan også lure på kvifor dei spør Norwegian om propellfly. (Og er det særleg bruk av fly med stempelmotorar i passasjertrafikk no lenger?)
Just curious: kor ofte skjer slikt, statistisk sett?
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10061951
Den ene motoren hadde stanset som følge av problemer med oljetrykket.
- Den stoppet ganske raskt da vi kom opp i luften. Da lå vi over Østersjøen, og det bidro ikke akkurat til å berolige passasjerene, sier Bäck, og legger til:
- Det var mange som begynte å stille spørsmål til kabinbesetningen.
Siden den ene motoren ikke kunne brukes, kom det en voldsom lyd i fra den andre på grunn av belastningen, sier Bäck.
Ein kan også lure på kvifor dei spør Norwegian om propellfly. (Og er det særleg bruk av fly med stempelmotorar i passasjertrafikk no lenger?)
Flygesjef Tomas Hesthammer i Norwegian kjenner ikke den aktuelle flytypen spesielt, men sier at slike motorstanser uansett er veldig uvanlig.
- Det kan enten være en stempel- eller turbindrevet motor, men når de først har startet, er det svært sjelden de må stoppe, sier Hesthammer til VG Nett.
Just curious: kor ofte skjer slikt, statistisk sett?