BLL og AAL efter 29/102008

Jan

ScanFlyer Gold
Tænkte vi ku ha en ny jysk tråd, da NB tråden
er ved at blive lidt uoverskuelig !

Prøver lige at opsummere muligheder set fra min side:

BLL Rute:

OSL: Ser vi DY, eller øger QI, eller vender Sunair tilbage ?
CDG: Tipper Sunair øger, men de har små fly, andre ?
LGW: Den dør nok, FR øger formentlig på Stansted
Øvrige tynde ruter dør, eller konverteres til charter.

AAL Rute:
CDG: Dør !
LGW: Dør, Sunair til LCY ?
CPH: Denne har DY allerede sat sig på.

BLL/AAL Charter:
Flyttes til SAS, Jettime, Thomas Cook, Primera Air
Tror ikke der mistes pax her.

http://standby.dk/news/18082

personlig håper jeg Sun-Air starter opp igjen på BLL-OSL. Sun-Air fikk ganske mye juling av NB i BLL, men nå burde Den Glade Kaptein satse og komme hardt tilbake.

LCY fra AAL?? LCY er en svært dyr flyplass å fly på, er det nok biz-pax i AAL. LGW kunne vel være et alternativ, om ikke LON er dekket opp fra Jylland av Ryanair?

Sun-Air til LCY er vel tvilsomt? Hvor skal de klare å få en fornuftig slot fra?

Ellers så ser det ut som om Sun-Air trolig gjør comeback på BLL-OSL

BLL Rute:

AAL Rute:

BLL/AAL Charter:

Charter: her ser det ud til at Smartlynx kommer ind på mange af Bravo Tours ture her i vinter, nok indtil Primera starter op for good til sommer.
Amsterdam Airlines er inde for FalkLauritsen i hvertfald shortterm.

LGW: Hvis ikke der kommer en LCY rute ud af den med EZ (de har haft tanken før.) Kommer FR med flere fly, en outsider kunne være FlyBe der er ret store på LGW og allerede har luftet tanker om ekspansion til Skandinavien.

AGP/PMI: Er SpanAir en mulighed?
NCE/ALC/PRG: en W flyvning fra CPH med DY?
CDG: Hvornår går AF ind på ruten AF/KL har jo i forvejen et stort pull til AMS - den markedsandel kunne øges ved at gå direkte på CDG.

OSL: EZ/QI: øger

AB er stadigvæk en joker i min optik - i betragtning af at de flyver meget fra de små tyske lufthavne til PMI som er deres hub. BLL kan betragtes som en "nordtysk" lufthavn om man vil.

I betragtning af at QI har øget betragteligt i de seneste år - kunne tanken være at de øger til større fly (CRJ700/900 eller evt 737-700)

På sigt kommer ZRH på kortet er jeg overbevist om - kunne godt se QI med en CRJ morgen og aften.

BLL Rute:

AAL Rute:

BLL/AAL Charter:

Fornuftigt med en ny tråd.

OSL: Det er vel den der kommer først, EZ har allerede meldt ud at de kommer.
LGW: EasyJet flyver normalt ikke til sekundære lufthavne, men holder sig til hovedlufthavne samt turist destinationer. BLL er vel et mix af først og sidstnævnte. Men det er nok for optimistisk at tro på dem. Men mon ikke det bare bliver at FR øger på STN. Men jeg tror LGW hurtig vil blive savnet blandt kunder, så muligheden for at den dukker op igen senere er nok stor.
Flybe som Joker skriver er et rigtig godt gæt.
CDG: EZ øger fra 2 til 3 daglig. Men der er plads til en stor spiller på den rute. Air France/KLM burde kunne indse at det ikke er optimalt at kunder skal igennem AMS for at komme til Paris. Og igen Easyjet, men det er måske for optimistisk at tro på.

Sun Air har kig på MAD. Men har de nok materiel til den også?
Jeg håber der er mange forskellige selskaber der samler diverse ruter op, når en så stor spiller som Sterling stopper kan man se hvilken betydning den har for en Lufthavn. Ryanair skal helst ikke vokse mere i BLL, det vil ikke være godt for lufthavnens økonomi, at de bliver for afhængig af dem.

Er SpanAir en mulighed? Nixen bixen, ikke så lang tid det er SAS ejet, det er lige så sikkert som et amen i kirken.

EZ på MAD ???? med hvilken for for Equip ????
Først og fremmest skal EZ lære at man ikke bare aflyser...men flyver som man har publiceret..
Og så bliver det lidt spændende at flølge DY i AAL
Hilsen
ole

Jeg har fløyet EZ et par ganger til BLL med DO328'en, og den er suveren til prop å være synes jeg!

Go go Niels Sundbjerg, velkommen skal du være....

Jeg har fløyet EZ et par ganger til BLL med DO328'en, og den er suveren til prop å være synes jeg!

Go go Niels Sundbjerg, velkommen skal du være....

for ikke å nevne ISEN!!!! Håper at Sun-Air er tilbake på BLL-OSL til jul, så blir det blått fly ned til olderne!

Men BLL-MAD i en DO328JET kan den række det ????
Og Økonomien i en sådan ???? men selvfølgelig hvis Sunair bare CLD hvis der er bkd 2-3
stks kan det jo sagtens være
Hilsen
Ole

Men BLL-MAD i en DO328JET kan den række det ????
Og Økonomien i en sådan ???? men selvfølgelig hvis Sunair bare CLD hvis der er bkd 2-3
stks kan det jo sagtens være
Hilsen
Ole
328jet har en rækkevide på 2000 km. Bll- Mad er iflg Google Earth på ca.1930km så den kan de ikke bruge,328 Turbopropen er på 3000km, men det er faneme langt i en propelos hvis de skal bruge den.

Ja men en ca. flytid BLL-MAD i en DO328 på omkring de 3,5-4 timer not me !!!!
Men når man kigger på airliners om en DO328 så er Range with 30 passengers and reserves at max cruising speed and 25,000ft cruising altitude 1665km (900nm), at 31,000ft 1850km (1000nm).
Så det........

Hilsen
ole

Ja men en ca. flytid BLL-MAD i en DO328 på omkring de 3,5-4 timer not me !!!!
Men når man kigger på airliners om en DO328 så er Range with 30 passengers and reserves at max cruising speed and 25,000ft cruising altitude 1665km (900nm), at 31,000ft 1850km (1000nm).
Så det........

Hilsen
ole

Ole jeg har fundet oplysningerne på deres egen side, om de passer det ved jeg ikke, men der står Rækkevidde: Max. 3000 km

http://www.sun-air.dk/cms.cfm?nPageNo=3753&nSupplierID=412

JA det må jo stå for deres regning....3000 km hmmmmmmmmmmm....
selv et søg på Wiki giver kun en rækkevidde på 1850km
Hilsen
ole

JA det må jo stå for deres regning....3000 km hmmmmmmmmmmm....
selv et søg på Wiki giver kun en rækkevidde på 1850km
Hilsen
ole

Sunair har tidligere luftet tanken om A318 !
(Personligt tror jeg ikke på det).

Hvor mange avganger hadde Sterling mellom København og Aalborg - og hvordan var prisnivået i forhold til det Norwegian legger opp til (fra 199 kr.)? Regner med at denne ruten gikk relativt bra for Sterlings del siden Norwegian velger å gå inn her, slike opplegg er jo litt risikable.

Hvor mange avganger hadde Sterling mellom København og Aalborg - og hvordan var prisnivået i forhold til det Norwegian legger opp til (fra 199 kr.)? Regner med at denne ruten gikk relativt bra for Sterlings del siden Norwegian velger å gå inn her, slike opplegg er jo litt risikable.

Da NB startede på ruten var det til priser fra Dkk 260 og opefter.
(Hvad priserne var til sidst ved jeg ikke).
mener de havde 3-4 returflyvninger fortrinsvis med B737-500

Der er meget trafik på den rute, der også beflyves af SAS og Cimber !

Back