Billigste måten å få tilgang på lounger

-Sindre

ScanFlyer Blue
Billigste måten å få tilgang på lounger

Hei, skal innom en del flyplasser det neste året med tidvis veldig land ventetid og lurer derfor på hva som gir den billigste tilgangen på lounger.

Skal ihvertfall innom, OSL, CPH, DOH, DXB, PEK, HKG, AMS, HEL + en del andre som jeg ikke er helt sikker på enda.

Tenkte da på f.eks. Diner's, ser det koster 695,- for ett år, gjelder dette fra dato bestilt + 1 år eller 1.Januar - 31. Desember? Er det mulig å si opp når som helst? Er det noen andre kort som anbefales? Er student, så noe med studentrabatt ville vært greit!

Re: Billigste måten å få tilgang på lounger

Med Diners må du betale pr. besøk i tillegg. Med Twocards får du prioritypass, også med pay-per-visit. (Er du student kan det jo hende det er trøblete å få kredittkort.)

399 euro for prioritypass uten begrensninger. 399dollar hvis du har mulighet for amerikansk adresse, type jetcarrier skal vel funke?

Hei, skal innom en del flyplasser det neste året med tidvis veldig land ventetid og lurer derfor på hva som gir den billigste tilgangen på lounger.

Skal ihvertfall innom, OSL, CPH, DOH, DXB, PEK, HKG, AMS, HEL + en del andre som jeg ikke er helt sikker på enda.

Tenkte da på f.eks. Diner's, ser det koster 695,- for ett år, gjelder dette fra dato bestilt + 1 år eller 1.Januar - 31. Desember? Er det mulig å si opp når som helst? Er det noen andre kort som anbefales? Er student, så noe med studentrabatt ville vært greit!

Senest denne karen fikk avslag på hvertfall mastercard som student, vil tro det samme gjelder diners da http://forum.flyprat.no/showthread.php?p=775816&highlight=mastercard+student+avslag#post775816 Men det er jo verdt et forsøk.

Forøvrig synes jeg mange av både Diners og Priority loungene kan være sørgelige greier ift hva noen flyselskaper har å by på. Skal du fly mye er det beste å samle poeng til status som gir gratis lounge adgang, men det er jo ingen avhengig av lojalitet til en av alliansene.

Last edited:

United Club gir deg tilgang til alle Star Business lounger, men du maa reise med Star for aa faa tilgang, bortsett fra UA sine egne Clubs der man har tilgang uansett hvem man reiser med + to gjester. Man kan ha addresse i Norge:

http://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/lounge/rates.aspx

Uten status koster det 475 dollar per aar.

Å betale 399 dollar for pp med fri bruk er drøyt når Amex international dollar koster 550 dollar og da får du mye snacks i tillegg.

Tror united club er et godt tips. Vær bare obs på at jeg måtte krangle meg inn på OSL og hørt om lignende historier på CPH. Gjester tror jeg du kan glemme på disse stedene. Hadde ikke problemer i FRA eller VIE.

Diners er vel gratis første år, og tillegskort koster 200 kr.

Å betale 399 dollar for pp med fri bruk er drøyt når Amex international dollar koster 550 dollar og da får du mye snacks i tillegg.

Tror united club er et godt tips. Vær bare obs på at jeg måtte krangle meg inn på OSL og hørt om lignende historier på CPH. Gjester tror jeg du kan glemme på disse stedene. Hadde ikke problemer i FRA eller VIE.

Diners er vel gratis første år, og tillegskort koster 200 kr.

Regner med at du mener Amex Plat, som jeg synes er ett meget bra kort, dog vil man slite dersom man skal reise med Star Alliance mange steder. Det koster 399 i aaret eller 199-299 for firmakort for Amex Plat her i USA.

Tror dog det kan bli toeft for en student aa bli innvilget for det kortet ;)

Nok en artikkel om "slik får du lounge tilgang blablabla..." En morsom vri er at journalisten forteller man kan smigre seg inn på andre reisendes gjestekvote. Frekt, men definitivt billigst, for de som driver med den slags.

Artikkel

Nok en artikkel om "slik får du lounge tilgang blablabla..." En morsom vri er at journalisten forteller man kan smigre seg inn på andre reisendes gjestekvote. Frekt, men definitivt billigst, for de som driver med den slags.

Artikkel

Kanonraad av Aftenposten :rolleyes:

Oryx Lounge på DOH koster QAR140 dersom du ikke har adgang på "normal" måte.

Handelsbanken Platinum 1500 per år og full PP tilgang...

Diners har ihvertfall tidligere hatt studentkort, kravet var at man var student paa mastergradnivaa, men ellers ingen krav. Om de har dette fortsatt er jeg ikke sikker paa. Aarsavgiften var lavere enn vanlig.

Diners har ihvertfall tidligere hatt studentkort, kravet var at man var student paa mastergradnivaa, men ellers ingen krav. Om de har dette fortsatt er jeg ikke sikker paa. Aarsavgiften var lavere enn vanlig.

Men diners lounger er ikke gratis lenge for norske brukere.....:headbang

Hva er krav til inntekt/formue hos Handelsbanken?

Det oppgir de ikke, Handelsbanken bruker fortsatt totalvurdering og har stort sett nye kunder inne til samtale. Platinum er vel forbeholdt kunder med solid økonomi og et kundeforhold til banken. Minste kredittgrense er 100.000kr ut fra det jeg vet.

Back