Billigselskap ut fra HKG

Mugnas

ScanFlyer Blue
Hvilke billigselskaper har base i HKG? Har sett på Air Asia, Tiger, Cebu etc, men dette er jo selskaper som har sin hovedbase andre steder og kun har et fåtall ruter direkte fra HKG.

Tips tas imot med takk!

Hvilke billigselskaper har base i HKG? Har sett på Air Asia, Tiger, Cebu etc, men dette er jo selskaper som har sin hovedbase andre steder og kun har et fåtall ruter direkte fra HKG.

Tips tas imot med takk!

Ikke hardcore LCC, men:
- Hong Kong Express Airways
- Hong Kong Airlines

Konkurrencen er hård fra HK, så ruteselskaberne er ofte konkurrencedygtige på de fleste destinationer.

Da jeg skulle fly fra Hong Kong (til Chengdu i Kina), sparte jeg en del penger på å kjøpe billetten fra Shenzhen i stedet (første by etter grensa). Men det viste seg at det var litt mer tungvint å reise fra Hong Kong til Shenzhen enn jeg regna med, så jeg angra litt... Det går en nesten direkte buss fra HK til flyplassen i Shenzhen, men pga. trafikk-kork tok det litt tid. Men direkte LCCer finner du vel ikke så mange av i Shenzhen heller.

Da jeg skulle fly fra Hong Kong (til Chengdu i Kina), sparte jeg en del penger på å kjøpe billetten fra Shenzhen i stedet (første by etter grensa). Men det viste seg at det var litt mer tungvint å reise fra Hong Kong til Shenzhen enn jeg regna med, så jeg angra litt... Det går en nesten direkte buss fra HK til flyplassen i Shenzhen, men pga. trafikk-kork tok det litt tid. Men direkte LCCer finner du vel ikke så mange av i Shenzhen heller.

Det er vel primært flygninger til destinasjoner i Folkerepublikken Kina som er billigere fra Shenzhen enn fra Hong Kong. Har nok litt å gjøre med at det blir innenriks om man reiser fra Shenzhen.

Jeg reiste jorda rundt i 2007, valgte da å fly fra Macau som er ca 45 min unna HKG med båt. Vi tok båt fra havna i Hong Kong men mener det går direktebåt også fra flyplassen. Koster ikke mye og er ganske behagelig. MEN køer og køkultur er et problem i Macau, må regne med å stå LENGE i passkø...type en time eller to. Og også når man skal ta båten hjem, de hadde ihvertfall da tidenes verste standby-system..holdt på å klikke. Fra Macau opererer flere billigselskaper, deriblant AirAsia som jeg fløy.

Alt i alt, skulle jeg reist dit igjen hadde jeg heller brukt litt mer penger og fløyet fra HKG, mye mer praktisk og en helt nydelig flyplass :)

Back