• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bill Clinton i Tromsø

TOS

ScanFlyer Mile High Club
Bill Clinton i Tromsø

Jeg kjørte forbi flyplassen i Tromsø nå nylig og der stod det en nyankommet MD-87 VIP-maskin:

Bill

Jeg antar at det er Bill Clinton som bruker denne. Kanskje noe mindre enn han reiste rundt med som president, men fortsatt akseptabel størrelse som business jet...

Han skal visstnok videre til Aarhus i morgen.

Re: Bill Clinton i Tromsø

Aircraft McDonnell Douglas MD-87 (twin-jet) (MD87/Q)
Origin Newark/New York Liberty Int'l (KEWR)
Destination Tromso (ENTC)
Other flights between these airports
Route COATE FLOSI J6 ALB J563 HO PORGY 6100N
05000W 6500N 04000W 6600N 03700W 6800N
03000W 7000N 02000W 7000N 01500W 7000N
01000W 7000N 00000E 7000N 01000E ORTEN

...og her er et lite bilde tatt med min telefon av flyet. Kvaliteten er ikke akkurat så mye å skryte av.....:smile2

Attachments

• bill2.jpg
    bill2.jpg
    80.9 KB · Views: 33

Originally posted by Thomas

Aircraft McDonnell Douglas MD-87 (twin-jet) (MD87/Q)
Origin Newark/New York Liberty Int'l (KEWR)
Destination Tromso (ENTC)
Other flights between these airports
Route COATE FLOSI J6 ALB J563 HO PORGY 6100N
05000W 6500N 04000W 6600N 03700W 6800N
03000W 7000N 02000W 7000N 01500W 7000N
01000W 7000N 00000E 7000N 01000E ORTEN
JAmen så ved jeg hvad jeg skal kigge efter i morgen
Hilsen
Ole

Kanskje noe mindre enn han reiste rundt med som president,

Skjønner hva du mener, men siden jeg er i det flisespikkende hjørnet akkurat nå: William Jefferson Clinton skal fortsatt tituleres "Mr. President" når han tilsnakkes;)
(En merkelig ordning dette, for det blir jo noen "Mr. President'er" etterhvert. Noen som kjenner forholdene som kan gi en plausibel forklaring på hvorfor det er sånn over there...?? (Sorry for tyveri av tråd...:huh: )

Originally posted by LN-SSL

Kanskje noe mindre enn han reiste rundt med som president,

Skjønner hva du mener, men siden jeg er i det flisespikkende hjørnet akkurat nå: William Jefferson Clinton skal fortsatt tituleres "Mr. President" når han tilsnakkes;)
(En merkelig ordning dette, for det blir jo noen "Mr. President'er" etterhvert. Noen som kjenner forholdene som kan gi en plausibel forklaring på hvorfor det er sånn over there...?? (Sorry for tyveri av tråd...:huh: )

Jeg fant dette på wikipedia: "Former presidents are commonly referred to as "Mr. President." This is incorrect, however; President is a singular office. A former president is supposed to be referred to as the highest office he held other than President. For instance, Jimmy Carter should be referred to as "Mr. Governor" rather than "Mr. President." However, this is neither commonly known or practiced, and former presidents addressed as "Mr. President" do not object to being addressed as such".

Om man skal ta dette for god fisk vet ikke jeg. Det høres rimelig ut at man strengt tatt ikke har mer enn en president.

However, this is neither commonly known

Hørte vel om dette første gang i et program på CNN eller hvor det var fra The White House.....
Men, men..., får vel skjule meg bak quote'n her da kanskje...:colgate: ;)

Mars 2006 står det.Han brukte det samme flyet da han besøkte Nederland i desember ifjor.Bla litt ned på linken:
http://fmc.dotnet-services.nl/news.htm

Back