Bilder fra SVG. 29-31 oktober

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Har vel brukt omtrent seks-åtte timer på Sola fordelt på to dager de siste tre dagene. Resultatet ble ca 1000 bilder på brikken som skal bearbeides. Har kommet helt i gang med arbeidet. Men noe har jeg fått gjort.

Både lørdag og søndag var BMI innom med to maskiner litt utenom det vanlige hva angår paint-job.

Lørdag var de her med en "stjernejungeljet". G-RJXI.

G-RJXI - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr

I dag (søndag) var de her med en nesten hvit maskin.

G-EMBJ - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr

Widerøe med LN-WFO som var her både lørdag og søndag. Dette bildet ble tatt på lørdagen.

LN-WFO - Dash 8-300 by Twin-Otter, on Flickr

I dag kom Czech Air Force på besøk. Dette er vel en Casa C295 hvis jeg ikke er helt på jordet.

Casa C-295 by Twin-Otter, on Flickr

Dette var bare en smakebit. Kommer nok litt mer i morgen kveld en gang.

Last edited by a moderator:
Re: Bilder fra SVG. Helgen uke 43.

Liker registreringen på BD538, G-EMBJ, så nært Embraer som mulig! Den var de heldig med!

Takk for gode tilbakemeldinger. Været var ikke helt på topp på søndag. Så kvaliteten ble ikke helt det store. Mye som ble slettet. Men så fant jeg ut mens jeg holdt på at å gjøre noen om bildene om til svart/hvitt faktisk ikke var så verst. Her kommer først en jungeljet fra City Airline.

SE-RIA

SE-RIA - Embraer 145 by Twin-Otter, on Flickr

Og her kommer et av LN-KKD. Nok en ny maskin på brikken min. Ikke så rart egentlig. Denne kommer i svart/hvitt:

LN-KKD by Twin-Otter, on Flickr

Kjekk serie. Fint å se flere har blitt bitt av basillen :)

er det bare meg, eller er disse jungeljettene pene å se på?

Veldig slanke og fine.

Noen andre fly som er veldig fine å se på er SAS sine gode gamle Mad-dogs. Veldig vemodig at de går mot slutten av sin tjeneste. Samtidig er det fullt forståelig. Fly blir gamle og dyre i drift. Da er det tid for å bytte. Likevel blir det vel mulig å se noen av disse i trafikk i noen år til.

SE-DMB på vei inn fra Kastrup.

SE-DMB - MD-81 by Twin-Otter, on Flickr

Litt mer moderne denne til Norwegian. Riktignok blant de eldste av Norwegians 800-maskiner. Men vi må ta den med. Særlig når den blinker så fint i tillegg. :spin

LN-DYA - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr

Tilbake til tsjekkeren. Som vi hadde sett på avinor sine sider kom det en maskin fra det Tsjekkiske Luftforsvaret. Så her kommer noen bilder til av den.

CZECH AIR FORCE by Twin-Otter, on Flickr

Den stod vel her i en liten time. Og snart var det klar for å dra igjen.

Til slutt noen bilder fra i dag. Fikk faktisk tid til en liten tur etter jobb. En ny MD fra SAS var hovedmålet. Men fikk noe annet fint også.

LN-DYO - Boeing 737-800WL by Twin-Otter, on Flickr

Har blitt ganske facinert over alle disse spennende effektene vi kan se. Et godt eksempel på det er disse ringene rundt propellene på denne Dash 8-Q400 fra Widerøe.

Nice effect. by Twin-Otter, on Flickr

Mens jeg ventet på at ettermiddagsflyet fra London skulle komme inn var det en annen maskin som kom den i forkant. En av Luftforsvarets Sea King kom inn mot bane 18 nesten som et vanlig fly. Men når den nærmet seg hangaren til 330 skvadronen dreide den elegant mot venstre.

Sea King 062. RNOAF. by Twin-Otter, on Flickr

Og til sist, dagens siste fangst for min del. I dag en MD-87 fra SAS. OY-KHU.

OY-KHU - MD-87 by Twin-Otter, on Flickr

Happy spotting!

Back