• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilder fra i morges

Jeg benytter trofast min halvannet år gamle EOS 300D, brukt sammen med Canon 70-300mm på de fleste bilder av flyene på rullebanen.

North American kommer med 757-200 og 767-300 i morgen, dessverre kommer sistnevnte så sent at det blir mørkt. ATA kommer midt på dagen med 757-300 og ut på kvelden/natta med 757-200. Så da blir det tre 757 innom i morra. Sånn ca. det samme som i løpet av hele fjor!

Originally posted by BEF
Originally posted by EZA
... Det finnes vel bare et selskap i Norge som har skapt skepsis til sikkerheten i luften her til lands ?

Ja, SAS.

...
Gal føring av logger,...
Hvor har du dette fra?
Loggføringen er nok like omfattende hos de respektive selskapene vi anageligvis snakker om her.

...
uvenner i cockpit, mm...

Når det gjelder dette så leder SAS 4-0.
kremt BEF - tror faktisk EZA kun tenkte på SAS i sitt innlegg og ikke Norwegian i det hele tatt.
;)

Originally posted by LN-KGL
Det er vel et resultat av D-sjekken den nettopp har vært inne på - kanskje også årsaken til at den var så sterkt forsinket?
Neida - for haleroret så akkurat slik ut på søndag 20.februar kl 1345 på SVG og Norwegian's flyvning til Oslo ;)

Originally posted by DY
Originally posted by LN-KGL
Det er vel et resultat av D-sjekken den nettopp har vært inne på - kanskje også årsaken til at den var så sterkt forsinket?
Neida - for haleroret så akkurat slik ut på søndag 20.februar kl 1345 på SVG og Norwegian's flyvning til Oslo ;)

KKG ble satt i produksjon den 20. februar etter testflight tidligere på dagen. På et naboforum beskrives årsakene til at KKGs forsinkede retur til tjeneste etter D-sjekk, og der sier AgentJaY følgende for å beskrive findings fra den:
Ekstremt mye korrosjon, og en del feilvurderinger, samt sinnsykt mye snag's. Rudder ble skadet onsdags kveld, demontert natt til torsdag, montert torsdags kveld, og flyet var på testflight søndag 20, snagfri, og rett på gate. Den flyr nå rundt med en kritthvit rudder og venter på å få sin egen rudder tilbake. (hvis den ikke blir scrappet)

DY, det var ikke haleroret bare som gjorde at den sene returen til tjeneste. Da du så KKG med hvitt ror på Sola den 20. var den akkurat satt inn i tjeneste igjen, men jeg har mine ord i behold - D-sjekken var årsaken til at KKG har hvitt ror.

Her er linken til tråden på Airpics-forumet http://forum.airpics.com/read.php?TID=26298

Back