Bilde request.

Yankee

ScanFlyer Gold
Hei.

Hvis noen har mulighet for å ta et par bilder av følgende fly imorgen på Gardermoen for meg så hadde jeg blitt glad.

Ankomst:

Nextjet
17:00 Palanga 2N5056

GXL
17:55 København GXL198

Avgang:

Qantas Airways Ltd.
16:55 London Heathrow QF3614

Alitalia
Paris Charles de Gaulle AZ3563

Air Norway
18:00 Ørland M3991

MVh Joachim

Codeshare?

Er bare nysgjerrig på flytypen jeg :P som i A330, A340, 747, 757, 767, 777 osv, planlegger nemlig å ta endel bilder når jeg kommer til Gardermoen om noen mnd.

Codeshare?

Code-share betyr at et selskap selger billetter til et annet selskap sin rute, og har sitt "eget" flightnummer. QF3614 f.eks. er en avgang som Qantas selger billetter på, men den opereres av BA, heter BA767, og går med enten A319, A320 eller A321.

Et triks for å "kjenne de igjen", er å se om det går flere flighter til samme sted samtidig, og så ser du hvilket selskap det er mest sannsynlig flyr akkurat dit. F.eks. om BA og QF har avgang samtidig til LHR, så er det mest sannsynlig at det er BA som flyr.

Et triks for å "kjenne de igjen", er å se om det går flere flighter til samme sted samtidig, og så ser du hvilket selskap det er mest sannsynlig flyr akkurat dit. F.eks. om BA og QF har avgang samtidig til LHR, så er det mest sannsynlig at det er BA som flyr.

Et ekstra sjekkpunkt er om de går fra samme gate ;)

Codeshare flight nr. er dessuten ofte ganske høye. De to som er nevnt er riktignok ikke så veldig høye, men ofte er flight nr. på codeshareflygninger 8000 eller 9000 og høyere. Regn i hvert fall med at det laveste fligth nummeret tilhører selskapet som faktisk opererer flygningen.

Edit: eventuelt gjør en dummybooking og se hvem som står som operating carrier.

Last edited:
Back