Bil til Gardermoen i morgen

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
Skal ut å fly i morgen, og nye ting må prøves ut siden flytoget ikke går. Har reservert P10 parkering for 690 kr for åtte dager. Det jeg lurer på er hvordan trafikken var i dag morges ved henholdvis klokken 06.45 og 07.30 ved Høvik og i Festningetunnellen/Operatunellen retning Gardermoen. Noen som kjørte da? Litt usikker på om sommerstillheten har senket seg over trafikken allerede.

Heisann. Pga innsnevring ved E6 Trosterud og Furuset bør du legge inn litt ekstra tid. Kom ikke fra sentrum i morges men litt lengre nord. Fra Karihaugen og nordover var det plankekjøring.

Heisann. Pga innsnevring ved E6 Trosterud og Furuset bør du legge inn litt ekstra tid. Kom ikke fra sentrum i morges men litt lengre nord. Fra Karihaugen og nordover var det plankekjøring.
Passerte Furuset - Trosterud ved 05:25 tiden i dag tidlig med Flybuss Ekspressen og da var det ingen kø overhodet ut av byen...

Ser ut som køen til nå er å komme seg inn til Oslo. På Ring 3 var det mindre biltrafikk enn normalt i morges, men flere folk på bussen.

Men er usikker på hvor mye tid jeg bør beregne opp til OSL med buss onsdag etter jobb, planen er buss fra Smestad....selv om punkt 1 blir å finne ut av hvor Flybusseksperessen stopper der?

Var iallfall full stans på E18 gjennom Asker og Bærum både kl 10.00 og 12.00 i dg. Da er det neppe bedre kl 0745... Blir nok avreise 0645 og heller god tid i lounge før avgang 0955.

E18 er ikke løsningen, pga. Oslofjord-stengingen er det mer eller mindre konstant kø der, både sent og tidlig. Kom vestfra i dag tidlig, og det var minst like ille som vanlig.

Passerte Økern (ring 3 vestgående) ved 12-tiden i dag, og da stod E6 nordover, samt køkaos for de som skulle Ring 3 -> Ulvensplitten -> E6

Snakket med noen som hadde kjørt til OSL i dag tidlig, det var vestfra E18, Ring 3 og Rv4, de to siste gikk glatt.

Det vil vel ikke være like ille på f.eks. lørdager? Skal kjøre fra Maura til Sandefjord om et par lørdager, og tenkte i utganspunktet å kjøre gjennom Oslo, sånn ca. klokken 7-ish..

Avreise Askerkysten Gardermoen med avreise 0633 tok 1t 50 min til gjennom sikkerhetskontroll. Ring 3 rv4 ble valgt.

Ser ut som at folk er skremt av det som skjer og finner alternative ruter. Sydgående og nordgående E6 ved Trosterdud i morges 0620;
plankekjøring

Samme strekning klokken 1510 sydgående;
Plankekjøring

Samme strekning klokken 1510 nordgående;
IKKE plankekjøring.

Skal ut å fly i morgen, og nye ting må prøves ut siden flytoget ikke går. Har reservert P10 parkering for 690 kr for åtte dager. Det jeg lurer på er hvordan trafikken var i dag morges ved henholdvis klokken 06.45 og 07.30 ved Høvik og i Festningetunnellen/Operatunellen retning Gardermoen. Noen som kjørte da? Litt usikker på om sommerstillheten har senket seg over trafikken allerede.

Hvor starter du fra? Drammen, Asker, Sandvika?
Ring3 til Sinsenkrysset og rv4 og rv22 over Gjelleråsen, til Olavsgård, kan være et alternativ til tunnellene og E6.
Ved enorm kø, kan også E16 mot Hønefoss og rv241 + rv 35 til Gardermoen vurderes.

Back