Bien er vekk

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Var innom Bilia på FBIU i dag for å fikse nøkkelen på Forden (den tålte heller ikke saltvann), og oppdaget at de holder på å rive den gamle Busy Bee / NAS hangren. Bien er vekk.... R.I.P.

Skal de rive alle hangarene som lå ved siden av hverandre der? Og til overskriften, skiltet med ankomst ved tidligere hovedinngangen på terminalen er også vekk =/

Busy_Bee_logo.jpg

'Forløperen' til DY ...

http://en.wikipedia.org/wiki/Busy_Bee

Tenk om Norwegian kunne gjøre som USAirways - få en maskin i en av forløperenes design. Ønsker meg en 737-800 med bien på halen og på winglets`n...

Bare et dumt spm fra en som ikke vet hva "bien" er, hva er/var "bien"? :)

w700_ovenfra1.jpg

Bildet er tatt under avgang fra Fornebu med en Fokker Friendship i 1970.

Forgjengeren til den mest kjente bien ser du på dette bildet:

w900_LN-NPE.jpg

Last edited:
Dette var "ny" dokumentasjon for meg - herlig. Hva var selakpet Air Executive for noe - var ikke også dette bygget på BusyBee?

I det minste burde det være et lite problem å bruke bien på en tom hale, men gjerne et helt fly. Morsomt forslag!

800_b737_BusyBee.jpg

Denne bien til Busy Bee var så blid og trivelig. Man ble alltid i godt humør når man så 737'en med bien i halen.

Last edited:
Ikke bare bien .. crewet var også gjennomført hyggelige. Det var alltid en glede å handle dem, selv om jeg aldri vente meg til å komme ombord og omtrent snuble i bena på de som satt på 1ABC. Det var jo intet skille foran rad 1 på den maskinen.

Ikke bare bien .. crewet var også gjennomført hyggelige. Det var alltid en glede å handle dem, selv om jeg aldri vente meg til å komme ombord og omtrent snuble i bena på de som satt på 1ABC. Det var jo intet skille foran rad 1 på den maskinen.
Denne ånden lever videre hos DY. Mange av deres -300 er jo også slik.

Kjekt å ha flydd bien ihvertfall. Tur retur BGO-BDU , for forsvaret
Synd den gikk i fjellheimen i India , eller der omkring

Fikk meg også en tur med denne. Bardufoss - Oslo. Det var egentlig en SAS-flight, men av en eller annen grunn var det altså denne vi fløy med. Kan ha vært på grunn av vær på Fornebu at SAS ikke kom, for vi landet på Gardermoen istedenfor FBU.

Litt spesiell flymaskin, med Cargo-port og gravel-kit.

Leve Busy Bee og alle gode og kjære minner fra Skyvan, Friendship og Boeing i mange lange år på 80- og 90-tallet. Savnet er stort og et gjensyn på en av DY's -800 maskiner hadde bare vært helt topp. Synd det blide åsynet nå er borte fra Fornebu. Det var alltid artig å vekke gamle minner når man var ute på gamle Fornebu nord de siste årene.

Enig med CK - Busy Bee R.I.P

Espen

Back