737-405
ScanFlyer Gold
Velkommen til ny rapport fra meg! Reiseruten denne gangen ser slik ut:
10. juli 2015: SAS SK2873 Bergen (BGO)–København (CPH), Airbus 320-232
11. juli 2015: LH LH823 København (CPH)–Frankfurt (FRA), Airbus 321
11. juli 2015: UA UA902 Frankfurt (FRA)–San Francisco (SFO), Boeing 747-422
11. juli 2015: UA UA1581 San Francisco (SFO)–Maui (OGG), Boeing 737-800
23. juli 2015: UA UA348 Maui (OGG)–Chicago (ORD), Boeing 777-222
24. juli 2015: UA UA944 Chicago (ORD)-Frankfurt (FRA), Boeing 777-222 ER
25. juli 2015: LH LH822 Frankfurt (FRA)–København (CPH), Airbus 319
25. juli 2015: SAS SK2868 København (CPH)–Bergen (BGO), CRJ 900
En aldri liten retrorapport med andre ord. Billetter ble bestilt ut fra CPH da det ga en skikkelig gunstig pris, selv når man inkluderte overnatting ene veien og tilslutning med SK. Jeg setter pris på alle kommentarer og innspill, så bare fyr løs.
BGO-CPH Airbus 320 OY-KAY "Runar Viking"
Avgang en fredags ettermiddag fra Flesland. Rundt klokken 14:30 triller vi inn i avgangshallen. En hyggelig dame fra SAS deler ut oransje prioritetslapper ved automatene. Pappa har gull hos SK, mens jeg selv har diamant. Dermed gjester han inn mamma i Fast Track, mens jeg selv biiper inn min søster. Heldigvis er det ingen andre foran oss.
Vi peiser inn i utenlandsavdelingen og finner litt drikke :drink

OY-KAY er en av de få 320-ene jeg ikke har logget hos SK. Den kommer noe sent inn fra København denne ettermiddagen.
Ombordstigning omtrentlig 15:55 fra gate 23A med et skikkelig kaos foran gaten.
Allerede klokken 15:20 begynner folk å stille seg opp foran gaten. Hvordan er det mulig å være så utålmodig når flyet ikke engang har kommet inn til gate? Jeg blir oppgitt over nordmenn på tur.

Reisefølget og meg inntar plassene 6ABCD. Maskinen blir helt fullpakket i GO denne ettermiddagen, mens det er noen ledige midtseter i Plus.

Fremme i styrehuset sitter det to svensker. Kapteinen lover en flytid pålydende 1 time og 5 minutter ned mot den danske hovedstaden i dag.

I dag blir det avgang mot nord fra rullebane 35 i det nydelige været, klar for 681 kilometer ned mot den danske hovedstaden.

Det sedvanlige plinget kommer og gjengen i kabinen triller ut vognene sine.
Besetningen består av tre kvinner og en ung mann.
Den unge mannen serverer reisefølget og meg. Med fremvisning av Diamantkortet blir det en gratis Mikkeller på hver av oss.
Skål, det er tross alt fredag.

Resten av flyturen forløper uten de større hendelsene og Runar Viking takser inn til gate B10. Som en kuriositet skal maskinen videre til Nice denne ettermiddagen. Selv om vi kommer avgårde sent fra BGO er vi kun et par minutter sene ved gate.
Jammen er denne fredagen et unntak på flere områder. Bagasjen med prioritetslapper kommet FØRST!! Da kommer selvsagt det evige spørsmålet om hvorfor noen klarer dette, mens andre ikke gjør det? Uansett en meget fornøyd gjeng som setter kursen for Hilton Kastrup.
Siden klokken ikke er altfor meget tar vi turen inn til sentrum av København for middag. Nyhavn skinner i solskinnet.

Hotell D'Angleterre tar seg også bra ut i den danske sommersolen.

Etter hvert blir det Metroen ut igjen til Kastrup og en påfølgende natts søvn.
Oppsummering:
1 X Boarding fra helvette (SAS-spesial)
2 X Meget god service (purser og flyvert)
4 X Fungerende Priority tags
4 X Gratis pils type Mikkeller
10. juli 2015: SAS SK2873 Bergen (BGO)–København (CPH), Airbus 320-232
11. juli 2015: LH LH823 København (CPH)–Frankfurt (FRA), Airbus 321
11. juli 2015: UA UA902 Frankfurt (FRA)–San Francisco (SFO), Boeing 747-422
11. juli 2015: UA UA1581 San Francisco (SFO)–Maui (OGG), Boeing 737-800
23. juli 2015: UA UA348 Maui (OGG)–Chicago (ORD), Boeing 777-222
24. juli 2015: UA UA944 Chicago (ORD)-Frankfurt (FRA), Boeing 777-222 ER
25. juli 2015: LH LH822 Frankfurt (FRA)–København (CPH), Airbus 319
25. juli 2015: SAS SK2868 København (CPH)–Bergen (BGO), CRJ 900
En aldri liten retrorapport med andre ord. Billetter ble bestilt ut fra CPH da det ga en skikkelig gunstig pris, selv når man inkluderte overnatting ene veien og tilslutning med SK. Jeg setter pris på alle kommentarer og innspill, så bare fyr løs.
BGO-CPH Airbus 320 OY-KAY "Runar Viking"
Avgang en fredags ettermiddag fra Flesland. Rundt klokken 14:30 triller vi inn i avgangshallen. En hyggelig dame fra SAS deler ut oransje prioritetslapper ved automatene. Pappa har gull hos SK, mens jeg selv har diamant. Dermed gjester han inn mamma i Fast Track, mens jeg selv biiper inn min søster. Heldigvis er det ingen andre foran oss.
Vi peiser inn i utenlandsavdelingen og finner litt drikke :drink

OY-KAY er en av de få 320-ene jeg ikke har logget hos SK. Den kommer noe sent inn fra København denne ettermiddagen.
Ombordstigning omtrentlig 15:55 fra gate 23A med et skikkelig kaos foran gaten.
Allerede klokken 15:20 begynner folk å stille seg opp foran gaten. Hvordan er det mulig å være så utålmodig når flyet ikke engang har kommet inn til gate? Jeg blir oppgitt over nordmenn på tur.

Reisefølget og meg inntar plassene 6ABCD. Maskinen blir helt fullpakket i GO denne ettermiddagen, mens det er noen ledige midtseter i Plus.

Fremme i styrehuset sitter det to svensker. Kapteinen lover en flytid pålydende 1 time og 5 minutter ned mot den danske hovedstaden i dag.

I dag blir det avgang mot nord fra rullebane 35 i det nydelige været, klar for 681 kilometer ned mot den danske hovedstaden.

Det sedvanlige plinget kommer og gjengen i kabinen triller ut vognene sine.
Besetningen består av tre kvinner og en ung mann.
Den unge mannen serverer reisefølget og meg. Med fremvisning av Diamantkortet blir det en gratis Mikkeller på hver av oss.
Skål, det er tross alt fredag.

Resten av flyturen forløper uten de større hendelsene og Runar Viking takser inn til gate B10. Som en kuriositet skal maskinen videre til Nice denne ettermiddagen. Selv om vi kommer avgårde sent fra BGO er vi kun et par minutter sene ved gate.
Jammen er denne fredagen et unntak på flere områder. Bagasjen med prioritetslapper kommet FØRST!! Da kommer selvsagt det evige spørsmålet om hvorfor noen klarer dette, mens andre ikke gjør det? Uansett en meget fornøyd gjeng som setter kursen for Hilton Kastrup.
Siden klokken ikke er altfor meget tar vi turen inn til sentrum av København for middag. Nyhavn skinner i solskinnet.

Hotell D'Angleterre tar seg også bra ut i den danske sommersolen.

Etter hvert blir det Metroen ut igjen til Kastrup og en påfølgende natts søvn.
Oppsummering:
1 X Boarding fra helvette (SAS-spesial)
2 X Meget god service (purser og flyvert)
4 X Fungerende Priority tags
4 X Gratis pils type Mikkeller