• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

BGO 10. juli 2011.

Piddien

ScanFlyer Silver
Heisann.

Fikk beskjed om å komme meg opp til Flesland pga det var 2 uvanlige gjester på besøk. Som sakt så gjort, var bare å komme seg avgårde.

Først ut er Finnair med en av sine 757. Det var OH-LBS som er en 757-2Q8. Grunnen til at de brukte denne maskinen til BGO var visst at det var over 200+ pax på veien inn.

718c5f0b.jpg

4e38ad37.jpg

6deaac77.jpg

03b91819.jpg

Så var det dagens største overraskelse. En Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-200ER fra Ak Bars Aero.

Ak Bars betyr etter hva jeg har forstått "Snøleopard" og det er og navnet på et ishokey lag.

Reg på maskinen er VQ-BLZ og kom til Ak Bars den 18. mai i år. Den flyr inn fra Moskva hver søndag hit til Bergen nå i sommer frem til 28. august.

e349d182.jpg

c1e0f62c.jpg

7b6c0b7d.jpg

7e2a6927.jpg

Det kommer noen flere bilder etter hvert i denne tråden av det mer vanlige som flyr her fra BGO. :)

Fikk med meg takeoff fra andre siden av rullebanen ..

27juni var de her med en Airbus A321

Piddien:

Var Munin på BGO denne dagen??

erlingjo

Attachments

• OH-LCZ.jpg
    OH-LCZ.jpg
    27.2 KB · Views: 378
Finnair var innom i dag også med 757

Denne gang var det OH-LBR

Attachments

• OH-LBR.jpg
    OH-LBR.jpg
    75 KB · Views: 129
Øhhhh, "gal"??? Dedikert heter det vel, gal er når en IKKE reiser over fjellet en tur. :)

Fint bilde Erling, fikk ikke muligheten selv.

VQ-BLZ var også på BGO i dag.Den spratt videre til Moskva.

Legger ikke ut bilde..De var alt for dårlige...:drunk:

erlingjo

Back