BGO 10. juli 2011.

Piddien

ScanFlyer Silver
Heisann.

Fikk beskjed om å komme meg opp til Flesland pga det var 2 uvanlige gjester på besøk. Som sakt så gjort, var bare å komme seg avgårde.

Først ut er Finnair med en av sine 757. Det var OH-LBS som er en 757-2Q8. Grunnen til at de brukte denne maskinen til BGO var visst at det var over 200+ pax på veien inn.

718c5f0b.jpg

4e38ad37.jpg

6deaac77.jpg

03b91819.jpg

Så var det dagens største overraskelse. En Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-200ER fra Ak Bars Aero.

Ak Bars betyr etter hva jeg har forstått "Snøleopard" og det er og navnet på et ishokey lag.

Reg på maskinen er VQ-BLZ og kom til Ak Bars den 18. mai i år. Den flyr inn fra Moskva hver søndag hit til Bergen nå i sommer frem til 28. august.

e349d182.jpg

c1e0f62c.jpg

7b6c0b7d.jpg

7e2a6927.jpg

Det kommer noen flere bilder etter hvert i denne tråden av det mer vanlige som flyr her fra BGO. :)

Fikk med meg takeoff fra andre siden av rullebanen ..

27juni var de her med en Airbus A321

Piddien:

Var Munin på BGO denne dagen??

erlingjo

Attachments

• OH-LCZ.jpg
    OH-LCZ.jpg
    27.2 KB · Views: 378
Finnair var innom i dag også med 757

Denne gang var det OH-LBR

Attachments

• OH-LBR.jpg
    OH-LBR.jpg
    75 KB · Views: 129
Øhhhh, "gal"??? Dedikert heter det vel, gal er når en IKKE reiser over fjellet en tur. :)

Fint bilde Erling, fikk ikke muligheten selv.

VQ-BLZ var også på BGO i dag.Den spratt videre til Moskva.

Legger ikke ut bilde..De var alt for dårlige...:drunk:

erlingjo

Øhhhh, "gal"??? Dedikert heter det vel, gal er når en IKKE reiser over fjellet en tur. :)

Fint bilde Erling, fikk ikke muligheten selv.

:lol: Før eller siden blir det nok en tur over til Mestatoppen (tror jeg det heter)

Back