• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default Beste søndagen

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbenken. Hjemme fra fest 03:00 og nå opp lettere forsinket…men allikevel våken og klar for en ny dag. Her skal vi vel markere 26 årsdagen for «onenight standen» som aldri dro…godt at gutta på sjømaten og vinskapet kan levere. Nyt dagen du også…tror absolutt på at nytelse er en medvirkende grunn til at 26 årsdagen kan markeres.

Mornings fra Norefjell. Foreløpig kommet til kaffen. En tur i bakken venter. Så fylles etter planen hytten her ytterligere opp i ettermiddag. Ha en fin dag.

Jambo från Zanzibar,

Tropiskt regn nu på morgonen så alla dagens planer ligger för tillfället inne med en delay. Men säger som lokalbefolkningen, Hakuna Matata - jag har ferie! Temperaturen är i alla fall behagliga 28 grader.

Morn fra Lommedalen. Søndag har det blitt. Neste søndag som nytes hjemme er i siste halvdel av Februar. Godt i gang med å av-ise fryseren, noe vi gjør hver romjul, før avreise til fjerne land. Skulle den konke ut under ferien, så er det mindre som vil renne ut. Fryseren ble skrud av for 22 timer siden, så ikke lenger noe kulde i rør og gittere, dermed går det ganske kjapt. Det eneste som ikke tåler at fryseren stiger til minus 5 grader er iskrem, som vi ikke har i frysen lenger. Trodde jeg, bakerst, innerst i hjørnet, der det ikke er skuffer, var det en svindyr Royal isboks, som nå var blitt myk. Ja ja, litt svinn under store bedrifter må en regne med. Nå nytes frokosten, med økologiske egg fra ekte høner. Klokken 12 kommer en 15 åring fra nabolaget, som har påtatt seg jobben med å måke de 6 ukene vi er på reise, han skal få litt "opplæring" og så håper jeg å rekke en tur i solariet. Det ene dekket på VW bussen lekker litt luft, så tenkte å sette på reservehjulet, så bilen kan flyttes når vi er bortreist. Det er vel dagens planer.
Ha en fantastisk dag

Morn fra Lommedalen. Søndag har det blitt. Neste søndag som nytes hjemme er i siste halvdel av Februar. Godt i gang med å av-ise fryseren, noe vi gjør hver romjul, før avreise til fjerne land. Skulle den konke ut under ferien, så er det mindre som vil renne ut. Fryseren ble skrud av for 22 timer siden, så ikke lenger noe kulde i rør og gittere, dermed går det ganske kjapt. Det eneste som ikke tåler at fryseren stiger til minus 5 grader er iskrem, som vi ikke har i frysen lenger. Trodde jeg, bakerst, innerst i hjørnet, der det ikke er skuffer, var det en svindyr Royal isboks, som nå var blitt myk. Ja ja, litt svinn under store bedrifter må en regne med. Nå nytes frokosten, med økologiske egg fra ekte høner. Klokken 12 kommer en 15 åring fra nabolaget, som har påtatt seg jobben med å måke de 6 ukene vi er på reise, han skal få litt "opplæring" og så håper jeg å rekke en tur i solariet. Det ene dekket på VW bussen lekker litt luft, så tenkte å sette på reservehjulet, så bilen kan flyttes når vi er bortreist. Det er vel dagens planer.
Ha en fantastisk dag
Med det vinterværet som har vært i Oslo nå så tror jeg denne 15 åringen trenger å måke minimalt selv i mer snøhull som Lommedalen .Man veit jo aldri hva januar bringer, men tja.
God søndag fra Oslo , her skulle man egentlig vært et helt annet sted, men når man glemmer å sette på vekkerklokke og man våkner altfor tidlig og kan tenke man kan sove litt til ja da misser man fly. Godt det bare var noe Ryanair tull til noen få hundrelapper da. Verre er vel neste flytur i januar, men tror ikke jeg forsover meg til kl 21 på kvelden. Så her tenker jeg litt alternativer, vet ikke om det er verdt å kjøpe ny billett for bare et par dager. Det er litt surt, men jeg tar det med fatning. Da frykter jeg ofte mer å forsove meg til jobb hvor man får en sinnatelefon på den andre enden, men det tror jeg bare har skjedd meg en gang og selv da var ikke forsinkelsen sånn altfor stor -rundt 10 minutter. Men da kom jeg sinnatelefonen i forkjøpet og ringte og sa jeg ble forsinka. Verre var det vel en avdeling som hadde satt meg opp feil dag i vaktboka og fikk telefon mens jeg var på jobb på en annen avdeling. Men det gikk fint det altså, de som hadde skrevet inn feil.

Med det vinterværet som har vært i Oslo nå så tror jeg denne 15 åringen trenger å måke minimalt selv i mer snøhull som Lommedalen .Man veit jo aldri hva januar bringer, men tja.
Vi får da håpe det kommer snø før i vi er tilbake fredag 13 Februar, noe annet vil være tragisk både for naturen og strømprisene neste vinter, skjønt det beste er om det kommer fra 13.02 til påske, så vi kan måke det selv, så vi får det slik jeg vil ha det.

God morgen fra Santiago. Vel hjemme etter en vakker flight over Andesfjellene i går. Nå blir det snart litt fysisk fostring og så en rolig ettermiddag ved bassenget. Første nyttårsgjest ankommer i ettermiddag og hotellbelegget stiger til 66,67%

9152f9e8-3f07-4916-aa90-632d5993c410.webp

God søndag fra Stavanger. Her skinner solen fra skyfri himmel og det er litt kjøligt.
Har vert ute å luftet meg på formiddagen og er akkurat kommet hjem. Nå litt indretjeneste, jula ska ryddes bort.
På kvelden skal jeg være med å arrangere julefest og i morgen settes kursen mot Bergen for nyttårs jobbing i hula.
Ha en fin fin søndag :-)

God søndag fra Kristiansund. Snart retur til Oslo, vindretningen ser bedre ut i dag enn i går. Da ble Oslo-flyet kansellert og to barn (de er vel egentlig voksne nå) ble booket om til avganger i morgen, en via BGO og en via BGO og HAU! Men i morgen er det meldt stiv kuling på tvers og snø, så vi dro fram plan b og c, og sendte en med DY fra MOL i dag og en fra TRD i morgen. Krysser fingrene for at vi gamle er vel tilbake i hovedstaden i kveld.

God søndag fra Lillestrøm. Her vanker det litt indretjeneste og litt mindre "feiring" ettersom jeg skal på kontoret i morgen.

Det blir faktisk rimelig deilig å kontorere litt i morgen. Litt normalitet, på en måte. 2026 starter jo med 2 uker ferie.

Ha en best søndag

• Like
Reactions: EB
Søndag allerede? Nydelig dag i går med stranden og Hillbilly middag ved vannet senere. Nå er mimosa-frokosten over og far døser på brygga med en svært stor kopp med kaffe. Planene for dagen er ennå ikke på plass, men at det blir lav hastighet og amerikansk modus er det stor sjanse for.

Attachments

• IMG_9294.webp
    IMG_9294.webp
    123.5 KB · Views: 15
Hau hau ... Stor aktivitet på morran med både familie besøk og -avreise. Men nå er vi tilbake til normalen og bikkjene feier med å parkere seg foran føttene mine under pulten. Trangt.ja ....

Så da blir det opprydding og restemat og muligens bortrydding av innejulepynten.

På denne dagen i 2003 var jeg på jobb ...

PC290011.webp

God aften fra Stockholm. SJ kom frem til Stockholm igår ettermiddag med en knapp halvtimes forsinkelse, det får gå. Avslappet dag med litt klesvask og runder på sofaen. Nyt resten av søndagen.

Back