Hei.
Hvilken reise fra OSL sparer du, og tjener mest EB på?
Noen som har noen forslag av rask opptjening?
Takk på forhånd!
Så kan man vel legge til at i forhold til å velge SAS til EWR, kan du fly via CPH til BKK for ca samme pris i biz og tjene mer poeng.
Om det holder at det er poeng i *A så får man jo mye mere poeng om man samler dem i United MilagePlus. Fly for eksempel med Lufthansa når de har tilbud til Bogota for 3200,- og tjen over 12.000 poeng.
For flyginger som ikke engang har gitt meg sølvkort i EB ville jeg hatt gull i MilagePlus. Synd jeg ikke oppdaget det tidligere.
Nei OSL-CPH-EWR = OSL-EWR. Derimot så får du mer ved å fly OSL-ARN-EWR![]()
Hei.
Hvilken reise fra OSL sparer du, og tjener mest EB på?
Noen som har noen forslag av rask opptjening?
Takk på forhånd!
Skaff deg et SAS-kredittkort (Amex eller MasterCard), handle i Trumf-butikker, fyll tanken på Shell Express osv.
På flygninger med partnere telles vel antall mil (rundet opp til nærmeste 10 e.l.) * opptjeningsprosent. Da gjelder det å ta så lang omvei som mulig for å få flest mulig poeng
Generelt gir Eurobonus kun 25 % opptjening på de billigste billettene uansett selskap, og det er få eller ingen andre programmer som gir noe mer enn 25 % på de billigste billettene hos SAS selv.
Et kjekt smutthull for de under 26 er at på kortdistanse er V-klasse ungdomsbillett som gir 25 %, men på langdistanse er det en 100 %-klasse. Mange partnerprogrammer skiller ikke mellom type flygning og gir da 100 % opptjening i V-klasse uansett strekning.
Om jeg husker rett er trådstarter under 18 år, og da er kredittkort utelukket
Det går likevel an å få med seg noen poeng på å melde seg inn i Trumf uten å bestille kredittkortet. Da kan du knytte det vanlige bankkortet ditt opp mot Trumfkontoen slik at du tjener bonus hver gang du betaler med kort hos en Trumfpartner (for kontantbetaling må du vise fysisk kort slik som hos Coop). Det kan jo bli noen poeng hvis du har en matbutikk fra Norgesgruppen i nærheten av hjem eller skole.
Kunsten er å sikre seg business-billetter til en så rimelig sum som mulig da disse gir 200% opptjening. SAS er dessverre ikke så flinke på kampanjer i C-klasse, men følg med på andre *alliance partnere som Lufthansa og Swiss. Før Jul sikret jeg meg bizbillett med Lufthansa t/r OSL-SEA for kr 9900 stykket. Dette skulle gi noe sånt som 24k poeng. Husk bare at reisen bør ha et annet mål enn bare å tjene poeng, rene milageruns fra OSL er sjeldent lønnsomme.
Jeg tolket det som direkte fra OSL. Om man åpner opp for mellomlandinger osv, så er det mange forskjellige steder man kan reise med bra opptjening. Hva med OSL-FRA-EZE med SK-metall(på LH-codeshare) i Biz til Tyskland, for SK opptjening, og LH videre til EZE i Biz. Vil gi: 2400 + 14400 = 16800 poeng pr vei.
Thomas