Best lørdag fra verdens beste lille øy

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen

Utrolig godt å komme hjem til en liten italienerinne og 8 poter ! Norwegian og British Airways leverte på hver sin måte det som skal til !

Norwegian gikk noen minutter før avgangstid med et crew som likte jobben sin ! Det var hyggelig ombord, Oslo Lager (sikkert et hipster brygg) var godt for en nerd på rad 5 og landing 20 minutter før tiden er hva en nerd setter pris på. National Express til LHR tok den samme nerden med 40 minutter før planlagt avgang.

LHR er LHR, denne gangen ble det Crowne Plaza T4, 1/3 av hva Hilton Garden Inn T2/3 kostet og halvparten av hva Sofitel T5 kostet. Elisabeth (the Line) fungerte greit fra T2/T3 og det var akkurat hva en trengte for 7 timer på jobb - hjemmekontor worldwide slår L1 ned i støvlene.

Morgenen etterpå var T4 til T5 med Elisabeth og LHR express - 10 minutter totalt og en litt vel Britisk automated checkinn - først ombordstigningskort på en automat - så til neste automat for bag tag, hmmmmm dette er vel mye for selv en som med glede kjører Land Rover !

Vel vel en fikk levert det som skulle leveres og en rask tur innom taxfree for La Mer og Club Galleries South - hvor en hipster krangle høylydt med en stakkars kone nok til at en lord eller noe fortalte fyren at han enten undskylte seg til kone eller Get fuck over to Luton where your kind belong !! Oouch

Videre bar det med en 777-300ER hjem, med dør !!! Rett over 8 timer flytid landing en solid time før tidtabell !

Re: Best lørdag fra verdens beste lille øy

Alltid godt å komme hjem ..

Og her noe lenger øst er Brasil i slaget mens verdens beste pelsdott på beste bernervis klenger seg innpå og demonstrerer eierskap. Og hvem krangler vel med 88 pund pels og tenner?

Glad lørdag fra hjem kjøre hjem. Hva Air Dolomiti klarer levere på under en times flytur er rett og slett imponerende…og da purseren på Lufthansa kom med kommentaren dette er en free flow flight når hun pushet bobler på oss - så var stemningen definitivt satt.

Nå en tur ut til opphavet før vi er invitert av DNB til Pride frokost på deres hovedkontor før vi sammen går i Pride toget i Oslo. Ha en ekstra fin lørdag!

God lørdag. Valdresekspressen leverte i går. Klokka vel inn på Oslo Bussterminal med ca 2 minutters forsinkelse men jeg rakk banen jeg hadde håpet på å ta fra Grønland (ja det er kortere dit fra Bussterminalen enn til Jernbanetorget). Nå venter en dagvakt, så får dessverre ikke med meg pride paraden

Ja apropos Valdres , var vel oppi der en syk fyr sendte brev til homofile par med barn og trakasserte dem. Beviser at Pride trengs men jeg er bekymret på at teorier rundt at Pride egentlig skal seksualisere barn har fått spillerom. Sammenligner litt med 1 mai toget, både NKP og AP går der men de er neppe enige om mye. Så er det de 2 prosent rare figurene i paraden som får typisk all oppmerksomhet (Prides NKP) fra media.
Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Last edited:

Mornings fra Lisboa. Planen om en løpetur utgår, da løpeskoene befinner seg i Madrid. Med andre ord vi starter dagen med å makse ut reiseforsikringen på nye klær etter frokost. Så blir det Uber eller Bolt som tar oss en halvtime nordover hvor det skal feires bryllup de neste 2 dagene. Ha en fin dag.

For en herlig morgen fra Knausen. Litt overnattingsgjester til frokost, men akkurat innafor. Har fått ordre om å handle inn krabbe på Vinderen så da må jeg nok det. De andre skal spille tennis og jeg planlegger en 30.000 skritter i marka med politiske podcaster på spellern.

c09d5f7c-7ac2-41a8-b6cd-c607d94bc903.jpg

God morgen fra Thon Hotel Kirkenes. Strålende sol fra nesten skyfri himmel. Litt kjølig på morgenen, men det er meldt om godt og varmt vær utover dagen da vi skal bevege oss litt bort fra kysten. Fin tur i SAS Plus i går, litt over halvfullt fly. Ha en strålende helg[emoji41]
6d721b160e4f747fe4be18d585319a58.jpg

God morgen fra Gdansk.

Er det normalt i Polen at de opererer med tidlig innsjekk avgift selv om rommet står klart til bruk? Aldri opplevd rundt om i verden. Siden det var kun snakk om 3t gikk vi til et vannhull og brukte tiden der. Det gikk så bra.

I dag blir det mer vannhull tjeneste.

Kan anbefale restauranten TRUE her i Gdansk. De fikk nylig sin første Michelin stjerne. "Hyggelige" priser og steike bra mat.

FQTV

Mornings fra Lisboa. Planen om en løpetur utgår, da løpeskoene befinner seg i Madrid. Med andre ord vi starter dagen med å makse ut reiseforsikringen på nye klær etter frokost. Så blir det Uber eller Bolt som tar oss en halvtime nordover hvor det skal feires bryllup de neste 2 dagene. Ha en fin dag.

Spørsmålet er så når shoppingen gjorde meg sliten, kan man da sette en øl og tallerken pata negra på forsikrings claimen? Det er jo er direkte sammenheng. Cause and effect sånn lissom.

325e66b153d4a5ba12f303f91dab74ce.jpg

Spørsmålet er så når shoppingen gjorde meg sliten, kan man da sette en øl og tallerken pata negra på forsikrings claimen? Det er jo er direkte sammenheng. Cause and effect sånn lissom.

Definitivt. Pluss timelønn for handling og spising. Du/dere har jo allerede blåst minst en halv dag på å måtte gjøre noe som egentlig ikke skulle gjøres.

Kravet stiles til Bongos claim int unlimited, mellom kl 1130 og halv tolv alle hverdager unntatt man, tir, ons, tor, fre og lørdag. Eventuelt e-post til donotreply@bongos.int.

God morgen fra selveste ferie. I går lagde Storsmurfen en helt magisk spagetti med tomatsaus og gambas. Med ferske baguetter og en myk Bordeaux var det magi på uteplassen vår. :)

I dag våknet vi av torden, men ser ut som det ordner seg utover dagen så vi får banket inn litt trening. Men først egg og bacon.

Fett å lese om alle fine turene folk her er på. Det er beste tiden av året å lese god morgen tråd!!

Ha en best lørdag

Definitivt. Pluss timelønn for handling og spising. Du/dere har jo allerede blåst minst en halv dag på å måtte gjøre noe som egentlig ikke skulle gjøres.

Kravet stiles til Bongos claim int unlimited, mellom kl 1130 og halv tolv alle hverdager unntatt man, tir, ons, tor, fre og lørdag. Eventuelt e-post til donotreply@bongos.int.
Evt noreply i stedet lest med skikkelig norsk engelsk

Ja apropos Valdres , var vel oppi der en syk fyr sendte brev til homofile par med barn og trakasserte dem. Beviser at Pride trengs men jeg er bekymret på at teorier rundt at Pride egentlig skal seksualisere barn har fått spillerom. Sammenligner litt med 1 mai toget, både NKP og AP går der men de er neppe enige om mye. Så er det de 2 prosent rare figurene i paraden som får typisk all oppmerksomhet (Prides NKP) fra media.

I all øvrighet, man får et helt annet perspektiv på dette når man får barn selv, og man gidder å engasjere seg i deres utvikling. Det ene er jo at vi i Norge har et stort problem med at vi ofte blander legning og kjønn. Dette bør barn lære når de er moden for det, og det er ikke med 16år. Og dertil - det å lære at noen barn har 2 mammaer og at noen gutter liker gutter, så er det likeledes viktig at foreldre ikke misforstår dette som «seksualisering». Det er lærdom om legning, ikke om penetrativt samleie. Barn som ikke lærer om generell seksualitet, riktige ord og riktig behandling av andre, og omgår underlivet og berøring av det med skam - er betydelig mer sårbare mot seksuelle overgrep enn de som lærer av åpne foreldre hva ting heter og hvordan det fungerer. En litt flamboyant mann med kinky lærpåkledning er ikke han pedofile offshorearbeidertypen med jeans og brannfotballskjorte (random utvalg) jeg vil beskytte dattera mi mot, og inntil majoriteten forstår det er pride akk så viktig. Eller prester, fotballtrenere… Orker ikke, så mye ekle menn som er der ute. Rent statistisk sitter det nok en del pedofile og leser her inne også. Den beste beskyttelsen jeg kan gi datter og sønn er å bruke korrekte betegnelser på kjønnsorganer, lære om stopp-ord, at det finnes gode og dårlige hemmeligheter, lære om privatsfære, hvem har lov til å bestemme over andre, etc. Og ikke la de dra på overnattinger eller være alene hos naboer før de er mye mye eldre enn 4år. Blir helt uvel av tanken, hadde noe skjedd ungene mine ville jeg 140% gått i fengsel for SAW-style. Trenger ikke å beskytte de mot regnbuefarger og mennesker som lever med sjela på utsiden <3

Last edited:
Back