• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bemanningsprobelemer BOO ACC

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
L

LN-HAT

Guest
Bemanningsproblemer i BOO sector south medfører igjen re-routing via Sverige...Slot OSL-TRD på formiddagen ga f.eks 3timers SLOT.....Via Sverige fir en flytid på ca 1t5min-1t10min ......

hjerne.gif

Hva skulle vi gjort uten svenskene?? Ja til ny union med Sverige!! Bondevik bør snarest sende et brev til Person: Hjelp oss...vi har for mye penger og vet ikke hvordan og hva vi skal bruke dem til.:)

Det er vel sånn at norge har nok penger , men for lite folk....eller er for kraftig med sparekniven....kutte her og kutte der...kutte stillinger ,,.. la mindre folk gjøre mest mulig for minst mulig lønn...men det er ikke bare i avinor det der gjelder...

Nei det gjelder absolutt ikke bare i Avinor....men over hele fjøla.
Vat derfor jeg ba Bondevik ringe Person, og ikke ba Randi Flesland ringe sjefen i det svenske Luftfartverket;)

Forsinkelser i flytrafikken
Bodø kontrollsentral sektor sør er stengt for all trafikk lørdag på grunn av syke flygeledere.
Dette betyr at reisende til og fra Nord-Norge må regne med forsinkelser lørdag. Flygingene i Nord-Norge går som normalt, får TV 2 Nettavisen opplyst ved Bodø kontrollsentral.

(© NTB)

I følge osl.no er det ingen forsinkelser på avgangene til Nord-Norge - ikke vært det så langt idag, og heller ikke noen meldte forsinkelser heller kl 1300....kanskje vi skal satse på svensk løsning permanent;)

Det går mye x-tra FUEL OSL-TRD via Østersund..
Normal routing med en -700 gir ca 2,0 ton i tripfuel - Effektiv flytid ca 41 min
Via Østersund med en -700 gir ca 2,4 ton i tripfuel - Effektiv flytid ca 58 min

Så dette er overhodet ikke ett bra regnestykke....

F.eks gikk SK4132 på rute fra OSL og landet 25 min etter rute i TRD ....

OSL-Nordnorge v.v. er en HELT ANNEN SAK

OSL-Nord Norge flyr jo allerede de fleste flyene via Sverige fra før av så den helt store "effekten" har vel ikke dette på disse rutene. Men jeg skjønner fortsatt ikke at Avinor ikke gjør noe med bemanningsproblemene. Det må jo være fordi ledelsen tydeligvis ikke ser det som noe problem at sektorer må stenges og restriksjoner må innføres innimellom. De er tydeligvis såre fornøyd med tilstanden.

Avinor er sikkert fornøyd - de har jo klart å tyne maksimalt ut av hver ansatt (inkludert overtiden som det planlegges med), fjernet endel administrasjon og redusert arbeidsstokken...og i tillegg går med overskudd. Burde vel være fornøyd da.... Hva brukerne og egne ansatte er ....er jo en anna ting.;)

Er merkelige folk i Avinor,vi flyr mer enn vi noen gang har gjort.Det må da føre med seg at vi bruker mer penger på Avinors flyplasser enn vi noen sinne har gjort,men de skal bare kutte og kutte??

Mangelen i Bodø er et rent praktisk problem etter flyttingen av Trondheim kontrollsentral til Bodø. De har ikke fått lært opp nok folk til å jobbe på sektor sør, altså det området Trondheim ordnet med før.
Bare slapp av. Alt er nok i orden rundt 2007.

K

Kunne vi ikke bare legge ned Nord-Norge evntuelt selge det til russerne? :lol :spin: ;)

Originally posted by LN-HAT
Det går mye x-tra FUEL OSL-TRD via Østersund..
Normal routing med en -700 gir ca 2,0 ton i tripfuel - Effektiv flytid ca 41 min
Via Østersund med en -700 gir ca 2,4 ton i tripfuel - Effektiv flytid ca 58 min

Så dette er overhodet ikke ett bra regnestykke....

F.eks gikk SK4132 på rute fra OSL og landet 25 min etter rute i TRD ....

OSL-Nordnorge v.v. er en HELT ANNEN SAK

Krf. Hareide , Mr Miljøminister bør jo vekkes opp , endelig noe han burde ta tak i ....

Originally posted by LN-KOG
Kunne vi ikke bare legge ned Nord-Norge evntuelt selge det til russerne? :lol :spin: ;)

Ehhh....hva skal SAS og Norwegian bruke flyene til da?;)

Back