• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ?

apeks

ScanFlyer Silver
Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ?

Usikker på hvor denne posten skulle, sorry hvis feil sted.

Men ser på FR24 i kveld på Torp som et eksempel.
Tett tåke i hele kveld, og diversions både til RYG og OSL etter lange holding perioder på flere fly etter hverandre og sånn har vært har vært siden midt på dagen.


Hvordan virker dette her egentlig ?
Tar man av uansett så lenge ikke flyplassen er helt stengt ?
Selv om man vet at man risikerer lang holding og kanskje ikke kommer ned i det hele tatt ?
 
Re: Begynner man på flyving ved tett tåke på ankomst ?

Man baserer ofte dette på værmeldingene. Men har man kommet så nærme at det er tid for approach, så må sikten være en viss verdi før de kan prøve seg. Denne varierer fra flyplass til flyplass og etter utstyr ombord og på bakken. Er sikten dårligere enn minste tillatte verdi, legger man seg i holding eller fortsetter til alternate airport.
 
Back
Top