BKK-NRT-YYZ-HAV er en ruting som er omtrent like lang som via Europa, og kan være et alternativ om pris eller connectiontid passer dårlig andre veien. Den korteste rutingen jeg kan tenke meg som teoretisk kan være mulig er BKK-PEK-YYZ-HAV, hvor samtlige flyplasser untatt destinasjonen er Star-hubber. Finner dog ingen som tilbyr den rutingen.
Generelt så er det jo litt feil vei å reise i den rekkefølgen der. BKK-HAV er jo faktisk litt lengre enn SIN-EWR som er verdens lengste non-stop-rute

Virker som det forkludres ytterligere av at en rekke amerikanske søkemotorer nekter å vise resultater for Cuba.
Tips for å finne lave priser:
- ta en kikk i noen søkemotorene som nevnes her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=97502
- se etter billigere billetter til andre steder i området, og book en tur/retur derfra til Havana.
- sjekk pris for BKK-HAV uten tur videre til Norge. Condor har enveisbilletter fra Havana til Oslo for ca. 4 400 kr
Ellers er det som nevnt en ganske lang og obskur rute, så at det blir dyrt kan dere nok forvente uansett.
Edit: Når dere først er oppe i priser over 30 000 kr så kan dere jo vurdere en Round-the-World-billett. Det betyr så klart at via Europa ikke er lov mellom BKK og HAV når det var i Europa reisen begynte. Star Alliance tillater tydeligvis ikke stopover på Cuba (kan ha noe med fravær av Europeiske medlemmer som flyr dit å gjøre), men med stopover i f.eks. Cancun får jeg en pris på 31 750 kr. Sjekk óg de to andre alliansene. Skyteam har jo forbindelser til HAV både fra Mexico (Aeromexico) og Europa (Air France, KLM), så der er kanskje mulighetene for å faktisk komme seg helt fram til Cuba bedre enn med Star Alliance.