• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bakkeansatt sugd inn i jetmotoren i Mumbai

Skjer desverre innimellom. Man må ha respekt for kreftene som utfolder seg rundt motorer og propeller ...
 
Så det var kommentert fra andre bakkeansatte at en airbus bruker endel sekunder ifra idle til det blir noen fare pluss at man merker dette å bør ha mere enn god nok tid til å komme seg unna. Så de forsto ikke hvordan dette kunne skje
 
Var det på en Braathens SAFE F-27 dette skjedde en gang?
Det var i hvert fall en sak i Bodø tidlig på 80-tallet der en Busy Bee F27 (mener det var LN-NPI) var i ferd med å stanse da en vernepliktig terminalassistent (det var en militærcharter) spaserte rett inn i den ene propellen.
Det var visst ikke noe pent syn... :cry:
 
Back
Top