Back to the 70's

senja

Newcomer
Som liten gutt på mørekysten på 70-tallet, vokste jeg opp med Braathens SAFEs Fokkere og Boeinger. Jeg har i årevis saumfart nettet etter modeller av disse flyene, men lugubre priser og ukurante skalaer har forhindret suksess. Så det eneste saliggjørende, fant jeg ut, var å børste støvet av byggesettkunnskapene for å bygge selv. Det har så langt resultert i en F27 Friendship og en F28 Fellowship i skala 1/144. Siden ingen av modellene var tilgjengelige hos online-butikkene ble ebay redningen sammen med de glimrende dekalene fra Twosix. F27'en er fra Doyusha mens F28'en er en forkortet F28-4000 resinmodell fra LGW-Miniatures.
Så etter mye saging, liming, sparkling, pussing, maling og dekaling, ble jeg i går ferdig med fly nr 2. Kommentarer mottas med takk.
PS! Bildene er tatt med mobilen, og yter ikke full rettferdighet.
 

Attachments

  • F27.jpg
    F27.jpg
    95.9 KB · Views: 342
  • F28.jpg
    F28.jpg
    39.1 KB · Views: 336
  • F27 + F28.jpg
    F27 + F28.jpg
    51.1 KB · Views: 324
Er nok under produksjon ja,men det er en Airfix modell og cockpitpartiet på disse er helt feil laget. Men sparkling og pussing pågår.
 
Nydelig! Disse kan du være svært stolte av :-)

Jeg har selv noen prosjekter liggende på vent. Bu B 737-200 i første og andre dekor + hybrid VASP/BU-dekor, Busy Bee B 737-200C i fire variasjoner, LN-SUA i Eagle Air of Iceland osv. Alle i skala 1:144. Aner dog ikke når jeg kan komme i gang....

Espen hilser
 
Jeg har selv tre Busy Bee planlagt og venter kun på gravel kits, synd at disse ikke er til å oppdrive ennå. Det er jo flere 737 operatører som hadde gravel kits, så jeg kunne vel godt ha tenkt meg en 6-7 gravel kits i 1/144 ja.

Kryss fingerene.
 
Samme her. Har bl.a dekaler for Wien Air Alaska, Pacific Western og Air Guinee på vent, alle 737-200C med gravel kit.

Espen
 
Back
Top